• TheJohanna

Erfarenheter av Suitopia

http://www.suitopia.se/sv/ kan man själv designa en kostym eller frackcoat eller vad det är man vill ha.. Är det någon som handlat där någon gång och har erfarenheter? Eller någon som råkar veta något annat om dem än vad som står på sidan?

Jag har inte riktigt koll på vad kostymer och liknande brukar kosta.. är detta billigt eller standard?

Eftersom man får göra så många val själv känns det som om det kunde vara ett rätt bra alternativ....

• Svar på tråden Erfarenheter av Suitopia
  • Niini

Har bara köpt en kravatt därifrån. Men den var i alla fall mycket fin o välgjord! Dock tyckte jag det tog rätt länge innan den kom hem på posten.

• mintursnart

Vi har bra erfarenheter, bra service och jätte snygg kostym.

• impegno di nozze

Ja jag undrar också! Har hört att det verkar funka bra men att leveranstiderna ofta är längre än vad som står på deras hemsida.

• snartfru

Vi har aldrig haft problem med dem, allt är väldigt professionellt och välsytt.

• söndrum

Vi fick hem en kostym till min sambo igår. Då var det sex veckor sen vi beställde den... På leveranstid står det 2-3 veckor så det var ju dubbelt så lång tid. Kan vara värt att tänka på om man behöver det man beställer inom en snar framtid. Men kostymen var ialla fall bra!

• Kosmoskissen

Vi har också kollat på Suitopia och det verkar jättebra, med bra omdömen och allt men så här står det på deras sida om leveranstider:

"Observera: Beräkna 3-5 veckors leveranstid under mars och april, på grund av olika förväntade, säsongsbetonade anledningar. Vi ber om ursäkt för besväret."
    Så det är något man bör tänka på. Jag tänkte på det  Söndrum skrev här ovanför om att det tog dubbelt så lång tid.
    Vi gifter os den 18 juni så det borde inte vara något problem egentligen men tänk om.
  • Petrailondon

Min man har flera, bland annat brollopskostymen och de har vart perfekta.

• Syrinx

Fästmannen har kollat en del på Suitopia också och funderar på att beställa sin frockcoat till bröllopet därifrån. Jag hör gärna om där är fler här på Bröllopstorget som har erfarenheter från dem - är de välsydda, hur är tygkvalitén, osv - så ska jag vidarebefordra till honom.  

• Chocladmonstret

Vår var jätte välsydd och väldigt bra tyg, men det beror ju på vilket tyg du väljer, vi valde Wilhelm tror jag det hette.

• Sassabrassamandelmassa

Min mans var fantastisk, han har även köpt 2st sedan dess, bland annat en Röd kostym med en svart hatt.. kanonsnyggt.

• Kall

Hej!

Vi köpte min mans kostym till bröllopet på Suitopia. Även kravatt och väst köpte vi där. Vi var supernöjda med allt! Vi hade inga problem med leveranstider, de har bra priser och de var trevliga när vi kontaktade dem. Vi kan verkligen rekommendera Suitopia!

Med vänliga hälsningar
    Elina och Joel 

• Magnus398

Suitopia låvar runt men håller tunt!

Jag är missnöjd med den service www.suitopia.se givit mig! Beställde först en kostym för över fyra månader sedan. Tanken var att jag skulle passa till måtten och beställa en till innan ett bröllopp. Men Suitopia tog över dubbla leveranstiden mot vad de utåvat på båda beställningarna vilket orsakade att jag stod utan kostym till brölloppet och fickspringa och köpa en i lokala butiken. De vägrar dessutom att bemöta mig på ett skäligt sätt. 15% i förseningsrabatt tycker Suitopia är skäligt för att jag skulle lösa ut deras kraftigt försenade kostym - som jag dessutom inte skulle bli en dublett för mig nu! 

Räkna kallt med 2 månaders beställningstid per beställning och litet eller inget ansvarstagande från Suitopia. Utopiskt dåligt!

Magnus 

Svar på tråden Erfarenheter av Suitopia