• Karin

Festlokal runt Falun

HJÄLP! Vi vill gifta oss runt faluntrakten - kan även tänka oss borlänge, mora m.m. om vi hittar ett bra ställe... Men det är just det som är problemet. Någon som kan tipsa om någon bra festlokal för ca 50 per, där det finns boende som inte är snooordyrt, ett kök där vi själva kan fixa käket. Är kock själv och vi vill laga eget och ha med egen dryck. Tacksam för hjälp!
    Karin

• Svar på tråden Festlokal runt Falun
  • TheD

Oj...Det vet jag faktiskt inte.Vi kommer ha middagen på First Hotel Grand :D

Stiftsgården i Rättvik tillåter inte bröllopsmiddagar för där kollade jag om vi skulle ha vigseln i Rättvikskyrka :/

Mitt huvud är rätt stillastående just nu.... Och Kristinegården där får man inte heller ha bröllopsmiddagar. Dopfika och begravninhsfika går bra....

• Karin

Tack ändå - hör gärna av dig om du kommer på något bra ställe för oss!

• TheD

Har ni försökt googla? Fråga andra som bor runt om här i Falun?

Går det att låna Kristinegymnasiets matsal med kök? gick på gymnasiet där:)

• Karin

Oj vad jag har googlat och letat... Men det verkar vara svårt att hitta något ställe där man kan kombinera boende med egen mat/dryck. Har ju inte lite krav heller... Gärna lantligt, charmigt, billigt, underbart o.s.v.

• Oniq

Har ni kollat bystugor?
    Pilbo, Aspeboda m.fl?

• my heart

Du vill alltså ha boende på samma ställe? Eller skulle det funka om boende fick ordna de på eget sett?
    har du kollat på Vassbo? Ett fint ställe, där du hyr hela, då det finns plats för 20 tals gäster. Dom har en jätte mysig lada, men det beror på när på året ni ska ha. Där brukar man äta  så,sen går man ner till "festen" 

• my heart
    TheD skrev 2011-03-17 19:08:13 följande:
    Oj...Det vet jag faktiskt inte.Vi kommer ha middagen på First Hotel Grand :D
    Va??? Coolt, ska ni ha den där? Nu vart jag sååå avis. Hur funkar det?
  • TheD
    my heart skrev 2011-03-17 20:31:17 följande:
    Va??? Coolt, ska ni ha den där? Nu vart jag sååå avis. Hur funkar det?
    Japp middagen ska vara på Grand i stora salen "Lustgården" :D

Kostar inget att hyra den då vi kommer ha mat därifrån :)

Först kommer alla vara i Bla hallen, rummet innan Lustgården där presentborde kommer stå och brudskålen kommer vara där. Karta över bordsplacering kommer också stå där ute.

Sen öppnas dörrarna så vi kan gå in :D Det kommer ju bli hur fint som helst känner jag nu! Kanske inte kungligt men näst intill ;) KOmmer klä stolarna med vita stolsöverdrag och sen med lila stolsband.. Maten blir medelhavsbuffé.

Nu vill jag börja dekorera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Moster Stina

Nu vet jag inte NÄR ni gifter er, men jag har varit på läger på Tomteland. När det annars var stängt för turister.
    Jättemysigt och pittoreskt!

Svar på tråden Festlokal runt Falun