• MrsT2011

Kan man gifta sig i jeans!

När jag var i tioårsåldern spelade jag ofta in Svensktoppen på kassettband, och nu kom jag osökt att tänka på en favoritlåt från den tiden:

">

Fantastisk glädjespridare mitt i bröllopsplaneringen! =)

• Svar på tråden Kan man gifta sig i jeans!
  • Albertina83

Min styvbrors fru hade jeans kjol och blå tröja på sig när dom gifte sig.

• 2011bröllop

Nej det tycker jag verkligen inte, men alla gör som dom vill !!!

• jenx

Jag lyssnade oxå på den när jag var liten. Jag nynnar på den nästan varje gång jag tar tag i bröllopsfix. Har upptäckt att den låten lugnar mig när jag bröllopsstressar.

• Kosmoskissen

Hehe jag minns också den låten! =) Hörde den här om dagen faktiskt och kunde inte låta bli att le, dels för att jag hade glömt den och dels för att nu är det min tur! Dock inte i jeans men iaf!

• MrsT2011
    Kosmoskissen skrev 2011-03-17 15:30:56 följande:
    Hehe jag minns också den låten! =) Hörde den här om dagen faktiskt och kunde inte låta bli att le, dels för att jag hade glömt den och dels för att nu är det min tur! Dock inte i jeans men iaf!
    Men eller hur, precis så jag också kände, ha ha!
  • TheD

Jeans....NEJ! Kan -Kan man väl men jag ser det väldigt, väldigt, väldigt fel!!!! :D

Den låten vette 17 om jag har hört.

• MrsT2011
    Sörön10 skrev 2011-03-17 16:03:47 följande:
    ååå den hade jag på kassettband när jag var liten! Kunde inte bestämma mig för vem som var bäst, Kikki eller Lotta! =)
    Ha ha, du menar att den hade konkurrens från "en papaya coconut" eller?? Flört
  • Sörön10
    MrsT2011 skrev 2011-03-17 16:10:18 följande:
    Ha ha, du menar att den hade konkurrens från "en papaya coconut" eller?? Flört
    jaa! fast bra vibrationer vad bäst! hade den på en hel sida, om och om igen på ett band! (på andra sidan var det macken ("kunderna kommer, kunderna går") men säg det inte till nån! )
  • Pendragon

Man kan gifta sig i precis vad som helst, det man känner sig bekväm och fin i.
    Varför bry sig om vad alla andra tycker?

• moonlightgirl

Jag började sjunga på den låter bara jag läst överskriften. hihihi. Jag gillade också den låten.

Jag ska inte gifta mig i jeans, men om du vill det så är det klart att du kan det.

• Sörön10

Roligt här! 

Jag tolkar inte alls TS som att hon ens funderar på att gifta sig i jeans, utan bara att hon refererar till den lustiga sången! =)

Men jag kanske missförstår?

(tänkte eftersom folk kommenterar själva företeelsen!) 

• 1995 11 17

När jag läste rubriken trodde jag TS menade just vad frågan säger men när jag läst resten så tänkte jag mer att TS tycker det är en rolig låt att tänka tillbaka på.
    Jag är nog snäppet för ung för att ha hört låten och jag hade hoppats att tråden gällde just att TS seriöst hade undrat om man kan gifta sig i jeans Glad

Jag och sambon har tänkt oss tema på bröllopet och har haft många förslag. Ett av förslagen var faktiskt att ha filmen "Hair" som tema och då skulle vi givetvis gifta oss i just jeans. Jag i bleka utsvängda jeans med en tunika till och färgade band inflätat i håret och ett band över pannan, mannen min i utsvängda jeans, bar överkropp med en öppen jeansväst till och även han med ett band över pannan. Och vi skulle vara barfota. Det är precis vår stil!!

Vårt problem om vi skulle välja detta alternativet är hur vi ska få gästerna att inte vara finklädda när vi bjuder dem till bröllop.

• JochD

Nu antar jag att tråden mer var en nostalgi tråd för låten men som svar på frågan: Ja absolut, jag har mer och mer börjat överväg att gifta mig i vita jeans och tunika, mycket för att jag kommer vara gravid i v.33 med tredje barnet och vill helst inte se ut som en flotte

• MrsT2011
    Sörön10 skrev 2011-03-17 20:20:43 följande:
    Roligt här! 

Jag tolkar inte alls TS som att hon ens funderar på att gifta sig i jeans, utan bara att hon refererar till den lustiga sången! =)

Men jag kanske missförstår?

(tänkte eftersom folk kommenterar själva företeelsen!) 
    Du har helt rätt! Folk har uppenbarligen inte orkat läsa mitt första inlägg utan bara gått efter rubriken!
  • MrsT2011
    Sörön10 skrev 2011-03-17 17:32:35 följande:
    jaa! fast bra vibrationer vad bäst! hade den på en hel sida, om och om igen på ett band! (på andra sidan var det macken ("kunderna kommer, kunderna går") men säg det inte till nån! )
    Åh, macken är ju sjukt rolig! Skrattande Har du läst bröllopsversionen?? Något för festhäftet kanske, jag specialskrev en text till den när mina vänner gifte sig! Kolla fliken festplanering och länken allsånger här på BT!

Gården
    Melodi: Macken
    Släktingar kommer, släktingar går. På XX och XX gård.
    Dörren står öppen sommar som vår på XX och XX gård
    XX torkar gamla fat
    Katten är lat
    XX lagar mat
Svar på tråden Kan man gifta sig i jeans!