• Sanna J
    Äldre 17 Mar 10:46
    6885 visningar
    24 svar
    24
    6885

    Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?

    Hej!


    Gubben min kollar på porr. inget nytt. har jag inga problem med och har aldrig haft. jag kollar själv. Men jag har på det senaste funderat, pga vissa saker, jag vet inte riktigt vad jag tycker om följande.. vi använder samma dator. Så om jag själv skall kolla på porr, så kan jag se i fältet man söker, vad han har kollat på automatiskt. Att man söker på vissa saker, typ "blowjob, milf", ja vadsomhelst är ju inga konstigheter, men sökandet efter vissa specifika porrskådisar, det kändes lite mer annorlunda. jag vet inte varför. Som sagt, har aldrig haft problem innan med detta, men pga lite "problem" i sexlivet om man säger så, så har jag väl börjat reagera på detta lite.. är detta "normalt", söker ni så killar? tjejer, vet ni om era killar gör samma?

  • Svar på tråden Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?
  • Millem­oj
    Äldre 17 Mar 17:00
    #1

    Jag skulle inte tillåtat min sambo att kolla på porr. Helt enkelt för att jag inte ser någon anledning till detta.

    Men eftersom du är OK med detta och du även själv besöker sådana sidor, så är det en annan sak. Däremot förstår jag inte riktigt varför du tycker att det är jobbigt att han söker på specifika tjejer? Det är väl en preferens han har som gör att han vill se på just de tjejerna.

    Tänk på att den preferensen han har på Internet och "på låtsas" inte behöver vara densamma som vad han tycker om på riktigt. Men om detta verkligen, verkligen stör dig - prata med din sambo om hur du känner dig. Han kanske inte ser skillnaden i beteendet som du upplever den.

  • Emblas Mamma
    Äldre 17 Mar 17:07
    #2

    Jag tror inte min sambo tittar på porr så ofta, han har ingen tid över.
    Men någon gång kansk han gör det? Innan gjorde han i allafall.
    Inte mig emot alls heller :) Roligt om man kan titta tillsammans kanske.. Men det beror på vad det är för något med.

    Jag vet inte om jag hade känt så mycket om han sökte på specifika tjejer,
    är dom från andra länder? eller i närheten? :P
    Jag skulle nog bli sur om det var tjejer man kunde stöta på eller så..
    Annars är jag nog okej med det..

    Du kan väl prata med honom om det!


  • snartf­ru
    Äldre 17 Mar 17:19
    #3

    Nästan alla män (och kvinnor) tittar på porr, och till att börja med är det väldigt bra att ni vet om det och verkar vara så pass öppna med det.

    Att han söker på vissa kvinnor innebär bara att de kanske har en viss stil, eller hårfärg, kropp eller vad som helst. Men man behöver inte oroa sig, om han någon gång skulle få möjligheten att faktiskt få henne i verkligheten skulle han med all säkerhet ändå välja dig. Sex och kärlek hör inte nödvändigtvis ihop, även om det är kärleken som gör det fantastiskt.

    Män har i regel en större sexdrift än kvinnor, samt att kvinnor har en tendens att sexvägra samma sekund som de går upp i vikt lite grand. Bara tänk på att han vill inte att du ska se ut som dem, eller att du ska göra samma saker som dem, utan bara fantisera lite oskyldigt. Och om det känns illa, prata med honom. Och kom ihåg, det finns inget sexigare för män än kvinnor som är så pass bekväma i sig själva att de inte har några problem med det.

    Lycka till!

  • Kattpo­et
    Äldre 17 Mar 18:17
    #4

    När jag söker efter en porrskådisar så är det för att jag gillar hur  de agerar, precis som vissa gillar  Sean Conner eller Brad Pitt, så föredrar jag LillaKatt.

  • Aniara­4
    Äldre 17 Mar 18:43
    #5

    Jag skulle inte tycka det var jättekonstigt om min sambo tittade på porr någon gång ibland (så länge det inte gick ut över sexlivet i verkligheten, typ att han satt och porrsurfade halva natten istället för att gå och lägga sig med mig, eller att han skulle bli fixerad vid vissa saker som inte känns ok för mig osv), men jag är ganska glad för att han inte verkar göra det. Jag tror inte heller att det alltid är så att män har mer sexdrift än kvinnor!

    Men om han nu skulle titta på porr skulle det nog inte störa mig om han sökte på specifika skådisar. Jag skulle bli mycket mer störd om han alltid sökte på någon specifik inriktning som inte tilltalar mig, särskilt förstås om han sökte på "young lolitas", nekrofili eller något annat riktigt olustigt.  Handlade det om mer harmlösa böjelser skulle jag kanske bli lite orolig att han inte var nöjd med vad vi gör, men det kan ju samtidigt vara så att man gillar att fantisera om olika saker utan att ha något som helst behov av att prova på det i verkligheten. Vilket förstås även gäller att titta på och/eller fantisera om specifika personer!

  • Äldre 17 Mar 18:47
    #6

    Vi ser inte på porr, varken tillsammans eller separat då det finns ingena anledning till det plus att det är jävligt äckligt och löjligt!!!!

    Men som någon skrev är du ok med detta och förstår då inte varför du reagerar över att han söker på specifika personer?

  • Aniara­4
    Äldre 17 Mar 19:00
    #7

    Jag tror heller inte det stämmer att "alla gör det och den som tror nåt annat är naiv". Jag tror iofs att de flesta tittat någon gång - även jag har sluntit på kanalerna någon sen kväll, fast kanalen var kodad så jag fick se blåa människor med svarta tänder bakom mycket störningar, och det gjorde ju inte direkt det hela mer verklighetstroget om man säger så, ha ha. Men det är ingenting som lockar mig - inte minst därför att jag inte kan identifiera mig med det. Jag förstår oftast inte vad tjejerna piper över, för det som händer skulle i alla fall inte göra mig särskilt upphetsad. Sen känns ju inte hela branschen så fräsch heller, och det tycker jag ger en lite dålig eftersmak.

    Jag vet såklart inte vad min sambo gör varje sekund på datorn (fast oftast har jag ett hum eftersom vi sitter bredvid varandra i soffan och surfar), och jag är inte naiv, men jag tror faktiskt inte han är så intresserad av porr.

    Jag säger inte att det är nåt fel med att titta på porr, men jag vill säga emot bilden att ALLA tittar på det. ALLA tittar faktiskt inte på Melodifestivalen heller även om det låter så när man läser kvällstidningarna.

  • Äldre 17 Mar 19:05
    #8
    Aniara4 skrev 2011-03-17 19:00:43 följande:
    Jag tror heller inte det stämmer att "alla gör det och den som tror nåt annat är naiv". Jag tror iofs att de flesta tittat någon gång - även jag har sluntit på kanalerna någon sen kväll, fast kanalen var kodad så jag fick se blåa människor med svarta tänder bakom mycket störningar, och det gjorde ju inte direkt det hela mer verklighetstroget om man säger så, ha ha. Men det är ingenting som lockar mig - inte minst därför att jag inte kan identifiera mig med det. Jag förstår oftast inte vad tjejerna piper över, för det som händer skulle i alla fall inte göra mig särskilt upphetsad. Sen känns ju inte hela branschen så fräsch heller, och det tycker jag ger en lite dålig eftersmak.

    Jag vet såklart inte vad min sambo gör varje sekund på datorn (fast oftast har jag ett hum eftersom vi sitter bredvid varandra i soffan och surfar), och jag är inte naiv, men jag tror faktiskt inte han är så intresserad av porr.

    Jag säger inte att det är nåt fel med att titta på porr, men jag vill säga emot bilden att ALLA tittar på det. ALLA tittar faktiskt inte på Melodifestivalen heller även om det låter så när man läser kvällstidningarna.
    Precis! Alla är att överdriva...rätt mycket!!!
  • Kattpo­et
    Äldre 17 Mar 19:22
    #9

    Det finns bra porr och det finns dålig porr, det finns kristen självhjälp filmer och tysk slask porr.

    Att dra all porr över en kam är fel, det finns faktiskt folk som gör det för att de njuter att visa upp sig och de gillar att bli sedda. Och ja porr är  jävligt   ojämnställt  när det kommer till lönen ,  tjejerna har oftas  högre lön än killarna!
    Skrämande eller hur?

    Men som med allt så finns det bra och dåligt. 

     

  • Aniara­4
    Äldre 17 Mar 19:30
    #10

    Nu har jag iofs inte undersökt utbudet så grundligt, men jag har hittills varken sett eller hört talas om något som skulle innehålla just det jag går igång på. Lyckligtvis har jag livlig fantasi och föredrar den framför yttre stimulans! (Av porr alltså, inte från en annan person i samma rum Flört)

Svar på tråden Porr: spelar det någon roll om han söker på porrskådisar?