• Gottblåbär

    Stolsöverdrag av fiberväv/markväv?

    Borde inte de gå? Att göra stolsöverdrag av fiberväv på samma sätt som man knyter ett lakan som stolsöverdrag. Borde inte de bli billigare?


  • Svar på tråden Stolsöverdrag av fiberväv/markväv?
  • Chicita

    Tanken är ju bra, frågan är hur det håller och om det blir obekvämt att sitta på...

    Men det kostar ju knappt något, köp hem lite och testa  Solig

  • juni juni juni

    Är det inte risk att man blir luddig i baken av den?

  • Gottblåbär

    Jag tror att fiberväven är för tunn i vilket fall, man ser igenom för mkt.


    Men då tänkte jag lite till.. Hur kan man få ner priset. Kan man inte köpa lakan på second hand. De borde väl bli billigare än att köpa på blocket. Va tror ni de kosrar med lakan på secon hand och vad tycker ni är rimligt pris för lakan köpta på SH. ?


     


    Man ska ju liksom bara sitta på lakanen :)


  • vickan1976
    Gottblåbär skrev 2011-05-25 08:33:06 följande:

    Jag tror att fiberväven är för tunn i vilket fall, man ser igenom för mkt.


    Men då tänkte jag lite till.. Hur kan man få ner priset. Kan man inte köpa lakan på second hand. De borde väl bli billigare än att köpa på blocket. Va tror ni de kosrar med lakan på secon hand och vad tycker ni är rimligt pris för lakan köpta på SH. ?


     


    Man ska ju liksom bara sitta på lakanen :)


    Tror inte du kan få tag i billigare lakan än Ikeas Knoppa som bara kostar 19kr/st. Du borde få ut två enklare stolsöverdrag på varje. Köper du second hand så kommer de vara olika vita och olika tjocka mm.
    Lycka till!
  • Helena brud 20 aug

    Jag tänkte köpa knoppa lakan, och hoppas på attalla juni och julibrudar säljer ut sina lakan efter sina bröllop.. :) så kan man fynda lite... Så om nån stockholmsbrud vill sälja sina innan augusti, hojta till.. ;)


  • Väduren

    Nu har jag bara använt fiberväv vid odlig så det går väl kanske inte att jämföra. Jag har ganska torr hud och då tenderar i bland fiberväven att nästan fastna lite i huden.

Svar på tråden Stolsöverdrag av fiberväv/markväv?