• titanperla

Brudklänning till borgerlig vigsel?

Med vigsel 7 maj är det hög tid att skaffa brudklänning! Förvånad

Vigseln kommer vara borgerlig, med endast närmsta släkten inbjuden. Jag har hela tiden varit inställd på en enkel brudklänning, och är det väl fortfarande. När jag kollar på alla Kina-klänningar så känns de lite överdimensionerade för vår vigsel..?
    Jag vill heller inte lägga ut en förmögenhet på klänning. Från början skulle vi ha gift oss hemligt, men så kom vi fram till att det nog är ett roligare minne om släkten får vara med i alla fall.

Jag vill ha något enkelt men vackert, inte se ut som postorderklädd. Min blivande make kommer troligen ha mörkgrå kostym på sig.

Själv är jag ca 160 cm, drar stl 40 i kläder och har liten byst A-B. Finns det någon som har förslag på internet var jag kan titta?

• Svar på tråden Brudklänning till borgerlig vigsel?
  • Etheleglin

Alltså, vi gifter oss borgerligt med ett fåtal gäster och jag ska ha en amerikans designklänning på mig. Så att fråga efter klänningar till borgerligt vigsel kan slå fel...

Men om du vill ha en enklare klänning till ett mindre bröllop så hade jag letat i "vanliga" affärer. NK, Topshop, Sisters, Emmaus Björkå. Man kan hitta enklare klänningar lite var som men mycket beror på vilken känsla du är efter. 

• Millemoj

Du kan alltid kolla Forever Yours kollektion. Billiga fina klänningar som du kan kombinera färger hur du vill (de flesta klänningarna kan du välja mellan 66 olika färger). Min syster gjorde så till hennes borgliga vigsel och det blev jättefint!

• Maybe2010

Från början var det tänkt att vi skulle ha haft familjen med, men nu gör vi tvärtemot er och kör den "hemliga" varianten
    Hade vi haft det lite större så hade jag beställt en klänning från lightinthebox.com, där har jag hittat många fina. Söker man under bridesmaids dresses eller prom dresses så finns jättemånga som fungerar vid en borgerlig vigsel om man vill ha en lite enklare klänning.

Nu blir det istället en knälång klänning som går i silver/grått, blivande maken har grå slips och min bukett består av rosa blommor
    Innan jag hittade den klänningen fick jag bl.a. tips om bonprix.se och klänningar från Vila, där fanns jättemånga fina!

Svar på tråden Brudklänning till borgerlig vigsel?