• prinsessa11

Tips på snittar till mingel?

Vi gifter oss utomhus kl 16 och räknar med att vigseln tar ca 30 min. Middagen är planerad till kl 18. Däremellan tänkte vi ha lite mingel med champagne-skål osv på samma plats som vigseln. Tänkte ha någon form av enkla snittar till champagnen, som kan förvaras typ i kylväska el likn. Nån som har nåt bra tips? Har bara kommit på jordgubbar och tandpetare med parmaskinka och melon på? Kanske finns nåt roligare?

• Svar på tråden Tips på snittar till mingel?
  • Semlorna

Vi har tänkt ha
    *melon-parmaskinka
    *dadlar-bacon
    *hallomi-tomat

• awarwen

Man kan göra ostsnurror av smördeg. Det är supergott.
    Eller också kan man lägga en god fyllning i tunnbröd, rulla ihop och skära i lagom stora skivor.
    Mums Flört

• prinsessa11

Tack för alla smarriga tips! Allt låter gott och skulle kunna funka utomhus utan tillgång till bord, assietter el bestick.
    Semlorna: grillad halloumi eller som den är?
    Kom just på att man skulle kunna ha minimozzarella, cocktailtomat och basilika på ett spett också.

• Jejkej

prinsessa11: Cocktailtomater är bra, men vi värsta fal om man biter konstigt så kan innehållet spruta all väldens väg och hamna på kläderna, och tomat är svårt att få bort ;) hehe bara en tanke som slog mig! :D Annars låter de super gott!

• Anna89

Ett bröllop jag var på hade dom små tunnbröd rullar med skagen i jättegott! Inte alls kladdigt heller

• AnnC81

Vi ska bland annat ha hembakta grissini, smaksatta med lite mer kryddor. Väldigt enkelt, vi ska nog ha något mer till detta men har inte bestämt det än. Men tycker grissini är ett bra tips och komplement till er som vill ha något enklare :) Eftersom det inte är något "färskt" till, så kan man ju förbereda dessa ganska långt innan. Eller till och med köpa färdiga.

21 maj 2011
Svar på tråden Tips på snittar till mingel?