• du och jag 2011
    Äldre 14 Mar 17:26
    1225 visningar
    2 svar
    2
    1225

    Kerala, Indien

    Hej,

    Vi funderar att åka till Kerala i Indien på bröllopsresa i slutet av december och undrar om det är någon som har några bra tips på vart man ska bo, göra, se osv :).

  • Svar på tråden Kerala, Indien
  • Moggis
    Äldre 14 Mar 20:53
    #1

    Ni ska absolut åka husbåt på "the Backwaters"! En oförglömlig upplevelse.
    Försök boka in en eller några dagar i Periyar tigerreservat också, inklusive en tur med guide i djungeln. Vi lyckades se skogselefanter, vilket var en upplevelse.

    Om ni är sugna på att se lite mer av Kerala kan jag rekommendera att boka flyg från Sverige till Bombay och sen en paketresa med Kingfisher airlines inklusive flyg mellan Bombay och Cochin (olika för olika rundresor). Det man ska vara medveten om är att det blir väldigt mycket bilåkande. Man blir hämtad av bil och chaufför på flygplatsen och sen skjutsar han runt en under hela resan. Vi hade inte riktigt förstått att resan var upplagd på det sättet, utan förväntade oss en buss med andra turister. Det var både för- och nackdelar med bilarrangemanget: Man hann prata väldigt mycket med chauffören, men det blev lite konstigt att en tredje person som man inte kände var med nästan hela resan.

  • du och jag 2011
    Äldre 14 Mar 21:33
    #2

    Tack för tipsen :D! "The Backwaters" verkar otroligt vackert, fått uppfattningen att det finns mycket värt att se runt om i Kerala. Ska absolut kolla upp Kingfisher airlines, ni måste fått se mycket om ni åkt runt med bil! Under vilken tid på året var ni där? Har ni något ställe man ska undvika och som inte levde upp till förväntningarna?

Svar på tråden Kerala, Indien