• Binis11

foundation/puder mm

Vad använder ni för foundation? Har ni puder över eller enbart foundation? Använder ni primer... Jag älskar smink och har testat en massa olika men det känns som jag inte hittat någon perfekt, tipsa mig tack =)

• Svar på tråden foundation/puder mm
  • ninasjoholm

Hej!

Det jag använder själv och vid alla sminkningar jag gör är märket LR health and beauty. Jag använder alltid deluxe primer, colours oilfree foundation och alltid ett transparant löspuder över. Primer jämnar till hudytan och fäster makeupen, puder över håller det matt och fixerar makeupen. Dom 3 produkterna är superbra för en perfekt makeup. Jag använder också deluxe concealer under ögonen för att ljusa upp huden där så att man ser piggare ut. =)

• Sofia786

Jag anvander endast ID Bare Minerals och som concealer under ogonen kor jag Ylves Saint Lauren Touch. Tror jag vill gora samma pa brollopet da jag eftrer att ha anvant mineralpuder inte kan tanka mig lagga nagot annat pa huden! Jag bor i England och har ar I.D mycket billigare an i Sverige,alla mina svenska kompisar blir forvanade och lyckliga over priserna nar de kommer over pa besok!

• shakynose

Jag använder mineralfoundation från everyday minerals. Ett puder som ger lyster utan att täcka så mkt. Brukar inte använda primer till vardags, då jag tycker att hela poängen med mineralfoundation är att den inte täpper till och ligger som ett lager. Jag upplever att primers gör så! Däremot till fest kan jag tänka mig att lägga primer.

• Lillaplopp

Använder smashbox primer (grön) för att minimera mina röda partier. Foundation använder jag just nu lancome teint miracle och maybelline dream mousse concealer samt Max Factor löspuder.

• Binis11

Har testat fler dyra såsom kanebo, ID, clinique men har inte varit helt nöjd med dom. Detta känns omöjligt

• Lillaplopp

Vichy har också en bra lätt foundation. Kostar ca 175 kr enda problemet är att den finns bara i tre färger. Finns att köpa på apotek!

Svar på tråden foundation/puder mm