• Perfekta

Högtidsdräkt/ Frack

Högtidsdräkt/ frack har vi valt till vår stora dag,
    fler som sätter den klädkoden?
    Vi känner att det passar våra familjer bäst, samt matchar hela vårat arrangemang fint,
    och hoppas att de övriga gästerna blir glada då det är sällan man har tillfälle att klä upp sig ordentligt!

• Svar på tråden Högtidsdräkt/ Frack
  • kandersson174

Om ni och era familjer känner er bekväma med det och det passar er "party location" så blir det säkert jättebra! Jag önskar jag hade haft möjlighet att ha den klädkoden :(

• AmeMarc

Vi har Smoking/ Långklänning som klädkod
    Vi ska vara på en herrgård så vi tyckte att det skulle vara kul.
    Inte så ofta man får klä upp sig ordentligt. Vi har bara mötts av positiva reaktioner.

• wiii

Låter härligt :)
    Dock passar det nog inte vårt lite enklare bröllop så bra tyvärr. 

• Perfekta

Precis som någon sade så väljer man ju den klädkod som passar bäst,
    vi är dock lite besvikna då en min blivandes tidigare studiekamrater uttryckt missnöje över detta då han och hans fiance behöver inhandla nya outfits för våran dag.. Osmakligt kan jag tycka då de blivit bjudna till en rikitgt fin och påkostad fest. Hade varit mer passande att helt enkelt tacka nej.
    Någon mer som upplevt liknande?

• Emblas Mamma
    Perfekta skrev 2011-03-28 13:26:07 följande:
    Precis som någon sade så väljer man ju den klädkod som passar bäst,
    vi är dock lite besvikna då en min blivandes tidigare studiekamrater uttryckt missnöje över detta då han och hans fiance behöver inhandla nya outfits för våran dag.. Osmakligt kan jag tycka då de blivit bjudna till en rikitgt fin och påkostad fest. Hade varit mer passande att helt enkelt tacka nej.
    Någon mer som upplevt liknande?
    Det är väl inte alls fel av dom..
    det var fel att han utrycka missnöje - ja, men det kanske var lite för att dom verkligenville komma och inte hade råd!
    Ni kan ju gott räkna med att många kanske inte har råd med klädkoden och då stannar hemma.
    Tycker i så fall varken gästerna eller ni ska visa missnöje.
    Har man inte råd så har man inte.
  • Perfekta

Det är mycket möjligt att de vill komma men inte anser sig ha råd,
    jag anser att om man har blivit bjuden till ett bröllop där varje kuver kostar omkring 3000:-,
    då räknar jag inte in boende och transport som vi också står för, så tycker jag att man antingen tar sig råd att hyra kläder eller snyggt bara tackar nej helt enkelt. I  min värld är det direkt ofint att ens komma på tanken att gnälla över en klädkod.

• Emblas Mamma
    Perfekta skrev 2011-03-28 13:49:32 följande:
    Det är mycket möjligt att de vill komma men inte anser sig ha råd,
    jag anser att om man har blivit bjuden till ett bröllop där varje kuver kostar omkring 3000:-,
    då räknar jag inte in boende och transport som vi också står för, så tycker jag att man antingen tar sig råd att hyra kläder eller snyggt bara tackar nej helt enkelt. I  min värld är det direkt ofint att ens komma på tanken att gnälla över en klädkod.
    Ja, men då får ni som sagt räkna med att alla inte kommer :)
    Spelar ju ingen roll alls vad er fest kostar ! Jag hade själv aldrig kommit på en svindyr fest om jag inte hade råd med kläder..
    Men jag hade nog inte gnällt så mycket över det heller!
  • Perfekta

I våra familjer och för merparten av vårat umgänge är det här inget problem utan snarare kutym, det är endast den här personen som har opponerat sig och jag kanske är ovan..
    På din ton verkar det sannerligen som att det här provocerar dig en smula, jag ber om ursäkt för detta..

• Emblas Mamma
    Perfekta skrev 2011-03-28 14:16:23 följande:
    I våra familjer och för merparten av vårat umgänge är det här inget problem utan snarare kutym, det är endast den här personen som har opponerat sig och jag kanske är ovan..
    På din ton verkar det sannerligen som att det här provocerar dig en smula, jag ber om ursäkt för detta..
    Nej jag blir inte alls provocerad.
    Blir bara irriterad över att brudpar ibland inte förstår att alla inte är lika exhalterade över bröllopet och inte vill lägga fera tusen för att gå :)
    Att vilja och kunna är inte heller alltid samma sak.

Hoppas det blir bra med vänskapen emellan er iallafall!
    ni får väl helt enkelt berätta att ni vill ha det så här på eran dag och om dom inte har råd så kan dom väl bara stanna hemma från festen och bara komma till kyrkan eller något :P
  • Perfekta

Jag blev inte irriterad över det faktum att de inte har råd,
    det jag stör mig på är bristen på hyfs,
    tycker helt enkelt att det är ofint att lägga över deras pengaproblem på oss.
    Tack så mycket, det ordnar sig säkert inom kort!

Svar på tråden Högtidsdräkt/ Frack