• himlenrunthörnet

    Toscana?!

    Hej! Vi skulle vilja få tips om Toscana! Vi funderar på att åka dit på vår bröllopsresa. Vi vill gärna bo nära havet. Finns det någon som kan rekommendera någon ort, hotell eller vad som helst som kan vara bra att tänka på om man ska börja planera en resa dit?! Är det någon som har någon uppfattning om ifall det kommer vara för varmt att åka dit i mitten på juli om vi vill orka se något mer än stranden?! Funderar annars på början av september...

  • Svar på tråden Toscana?!
  • SposaRoma

    Juli är absolut varmaste månaden, jag tror du skulle gilla September bättre. Man kan ju hyra villai Toscana om man dessutom vill hyra bil och ha en helt underbar upplevelse (eller bara checka in i en villa resort som Villa La Borghetta) , annars är orter såsom Grosseto eller Elba-ön nog det du letar efter. Även på den motsatta kusten (mot Adriatiska havet) ligger Le Marche, lika vacker det. Orten San Benedetto del Tronto är en fin havsort med mycket liv och rörelse.

  • himlenrunthörnet
    SposaRoma skrev 2011-03-12 21:42:04 följande:
    Juli är absolut varmaste månaden, jag tror du skulle gilla September bättre. Man kan ju hyra villai Toscana om man dessutom vill hyra bil och ha en helt underbar upplevelse (eller bara checka in i en villa resort som Villa La Borghetta) , annars är orter såsom Grosseto eller Elba-ön nog det du letar efter. Även på den motsatta kusten (mot Adriatiska havet) ligger Le Marche, lika vacker det. Orten San Benedetto del Tronto är en fin havsort med mycket liv och rörelse.
    Å tack för tipsen! Jag har sökt på dina förslag och Villa La Borghetta såg ju superhärligt ut även om det inte låg precis vid stranden! Le Marche såg också väldigt fint ut! Ska fortsätta kolla lite!
  • SposaRoma

    Skicka mail om du behöver mer hjälp, det är trots allt mitt jobb i "världen utanför", det där Flört

  • himlenrunthörnet

    Sammet: Tack -  ja, vi har tittat på tematoscanas webplats för att söka tips också!

    Nu har vi kommit fram till att om vi ska till Toscana så blir det nog någonstans i närheten av Castiglione della Pescaia, det är ju nära till både Elba och Grosseto som du SposaRoma tipsade om! Men vi har inte hittat det prefekta boendet där ännu.

    Vi har även börjat diskutera Gardasjön som ett annat alternativ. Är det någon som varit i både Toscana och vid Gardasjön som kan rekommendera något av det framför det andra?! Om vi åker till Gardasjön - är det bättre att åka dit i juli eller augusti (än i september) då med tanke på att sjön inte är så varm?!

Svar på tråden Toscana?!