• Idalarsson

Duo/Coverband i göteborgsområdet?

Jag har redan fått en massa hjälp från er med festlokalen. Tusen tack.

Men nu är jag precis som det står i rubriken ute efter duo/coverband i Göteborg.
    Det ska vara bra blandad musik och de får inte vara alltför dyra.

Kram
    Idis

• Svar på tråden Duo/Coverband i göteborgsområdet?
  • SofiaH11

Hej Idis!

Vi var i samma läge som er för en tid sedan och sökte med lykta efter något band. Vi bokade till slut bandet TvåLive www.tvalive.zoomin.se

Vi bestämde oss för dem dels efter att de fått så många bra rekommendationer här på BT och dels för att
    de verkade passa in bra på vår fest.

Jag har även hört bra om Duon som nämndes här ovan så det är väl en smaksak kan jag tänka.

Lycka till!

• Wintercandles

Förstår inte riktigt varför vi inte får tipsa varandra. Det är ju inte så att musikern i detta läget går in & gör reklam för sig själv. Jag har själv bokat Michael som Arnica. Fick ett väldigt bra bemötande från honom.

• Idalarsson

Vi mailade DUON, TvåLive och Michael Abrahamsson om prisuppgifter m.m.
    Och här är våra reflektioner hittills efter kontakt och söklning på respektive bands hemsidor!

DUON - Verkade bra ,fick ett snabbt svar om pris som tyvärr var över vår budget.
    TvåLive - Verkade bra, fick ett snabbt och utförligt svar med ett pris som var inom vår budget.
    Michael Abrahamsson - vet  inte om han är en duo? Har inte fått något svar och det var tre dagar sedan jag mailade.

• Rosia Persson

Hm, jag och min man har hela tiden varit inställda på att ha ett band, för det var så vi hade tänkt oss vår bröllopsfest. Men två personer kanske kan vara ett bra alternativ?
    Hur är era erfarenheter kring detta?
    Mvh. Rosia

• Idalarsson
    Rosia Persson skrev 2011-03-23 13:51:15 följande:
    Hm, jag och min man har hela tiden varit inställda på att ha ett band, för det var så vi hade tänkt oss vår bröllopsfest. Men två personer kanske kan vara ett bra alternativ?
    Hur är era erfarenheter kring detta?
    Mvh. Rosia

För oss tror jag att två personer kommer att passa perfekt. Och vi har nu valt att boka TvåLive.
    Jag har hört så mycket bra om dem så att det känns som ett säkert kort.

Skönt att kunna kryssa av lite på sin "saker att fixa-lista"

/Idis

• nobm

Michael Abrahamsson spelar downtempo låtar lite här och där, men igentligen är han bara en DJ bland alla andra. 

• MarkusOAnna
    nobm skrev 2011-04-14 23:09:52 följande:
    Michael Abrahamsson spelar downtempo låtar lite här och där, men igentligen är han bara en DJ bland alla andra. 
     Vi var nyss och såg honom i Oslo där han spelade med sitt band och där spelades 
    nästan bara uptempo låtar och då allt från u2 - ac/dc. Han spelade även sina egna låtar och det var riktigt bra.

• Aasa81

Vi har bokat en trubadur. Men igår var det en som sa till mig att man inte har trubadurer på bröllop, eftersom man lyssnar på trubadurer och inte dansar till dem. Jag hade en helt annan uppfattning kring detta. Har varit på bröllop tidigare som har haft en trubadur och det har varit jättebra. Vad säger ni om saken??

Svar på tråden Duo/Coverband i göteborgsområdet?