• MrsT2011

Ringen är här! TIPS om schalins!

Den kom med posten igår och såhär ser den ut tillsammans med förlovningsringen! Kan varmt rekommendera specialbeställning ur Schalins sortiment, denna är tillverkad på samma skena som förlovningsringen med fritt val av stenar med valfritt carat. Denna kombo, nio stenar à 0,03 carat gav ett totalpris på 5800 kr hos vigselbutiken i ängelholm! *glaaaaaad*

• Svar på tråden Ringen är här! TIPS om schalins!
  • Lindahl

Supersnyggt!!!
    Så här ser våra ut, även båda ringarna från Schalins sortiment....
  • Sebastiána

Äsch. Vi ska ta en Schalinsskena och lägga till en 0,15 carats sten. Det kommer att gå på lite drygt 7000:-, vi får det billigare eftersom vi har lite eget guld - men borde det inte gå att få billigare med tanke på TS ring?

• MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-10 22:18:19 följande:
    Äsch. Vi ska ta en Schalinsskena och lägga till en 0,15 carats sten. Det kommer att gå på lite drygt 7000:-, vi får det billigare eftersom vi har lite eget guld - men borde det inte gå att få billigare med tanke på TS ring?
    Det är jättesvårt att få ordning på vilken kostnad som är rimlig, hos de "finare" juvelerarna i göteborg fick jag priser omkring 9000 kr för exakt samma ring. Grejen med vigselbutiken är att de främst sysslar med näthandel, men eftersom schalins säger blankt nej till beställningar på nätet måste man åka till den fysiska butiken och göra sin beställning... Nu hade jag sån tur att vigselbutiken råkar ha sin butik (ser mer ut som ett kontor) i ängelholm där mina föräldrar bor.

Men du bor i umeå om jag inte minns fel? Kan tänka mig att utbudet av guldsmeder är lite mer begränsat i norra sverige, och ska du börja räkna på reskostnade för att ta dig till en butik med lägre priser, då tror jag att det pris du fått ändå är väldigt bra!
  • XenaK
    MrsT2011 skrev 2011-03-10 18:40:07 följande:
    Den kom med posten igår och såhär ser den ut tillsammans med förlovningsringen! Kan varmt rekommendera specialbeställning ur Schalins sortiment, denna är tillverkad på samma skena som förlovningsringen med fritt val av stenar med valfritt carat. Denna kombo, nio stenar à 0,03 carat gav ett totalpris på 5800 kr hos vigselbutiken i ängelholm! *glaaaaaad*

Det där är ju precis så jag har tänkt mig att min combo ska se ut!! Kul att få se en bild på det!
    3 September 2011
  • Trulsa72

Har också köpt Schalins ringar men hos en liten guldsmed i Karlshamn. Fick alliansring och vigselring för bara 6000:- Bara vigselringen skulle kosta 5900:- hos de andra guldsmederna. Är såå glad att jag hittade honom på en mässa. =)

• Höstbröllop 2011
    Trulsa72 skrev 2011-03-11 09:24:49 följande:
    Har också köpt Schalins ringar men hos en liten guldsmed i Karlshamn. Fick alliansring och vigselring för bara 6000:- Bara vigselringen skulle kosta 5900:- hos de andra guldsmederna. Är såå glad att jag hittade honom på en mässa. =)
    Var du hos honom bredvid resebyrån och hälsokostbutiken, snett mittemot Hemköp? Var där och skulle kolla idag men det var semesterstängt Skrikandes Har bott i Karlshamn flera år men flyttat därifrån och var på besök just idag och då passade han på att ha stängt. Typiskt. Har varit där innan flera ggr och gillar honom, han känns alltid seriös och ärlig.

Kollade även hos "Göransson's" men det var ingen trevlig personal så vi kände inte för att köpa något där...
  • Höstbröllop 2011

Fremberg's heter den butiken jag menar, förresten. Christer tror jag han heter som har den.

• LindaJoh
    MrsT2011 skrev 2011-03-10 18:40:07 följande:

jag gjorde precis likadant ,jag har en vanlig klassisk förlovningsring och använde samma skena för att göra en vigselring med 7 stenar.blev jättebra..är supernöjd!
Svar på tråden Ringen är här! TIPS om schalins!