Vad ska ni ha för musik under vigseln?
Precis som rubriken lyder; Vad ska ni ha för musik under vigseln? Ingång och utgångsmarsch-vilken? Solosång-vilka låtar? :)
Precis som rubriken lyder; Vad ska ni ha för musik under vigseln? Ingång och utgångsmarsch-vilken? Solosång-vilka låtar? :)
In - Estlands Nationalsång
Ut - Felix Mendelssohn Bröllopsmarsch
Solosång: Ej helt bestämt men Kärleksvisan och sen är det ännu mindre bestämd..I swear, eller as beautiful as you eller vår låt Everything I do...
In: Bachs Air
Ut: Där björkarna susa
Solosånger: Av längtan till dig, Kärleken förde oss samman, Songbird
Vår solist skall sjunga För kärlekens av Ted Gärdestad och My heart will go on av Cèline Dion
In och ut har vi inte riktigt bestämt än
In: Pachelbels canon i D major
Ut: Over the rainbow/what a wonderful world - Israel kamakawiwoole
Solosång: Everything - Lifehouse
Pianostycke: River flows in you - Yiruma
Kul tråd.
Ingångsmusik - Vi ska ha Leksands brudmarsch (min blivande är Leksing)
Vår solist ska sen sjunga (ordningen inte klar än)
Amazed - Lonestar
Din för evigt - Daniel Persson
Annars stod vi aldrig här - Daniel Lindström
Utgång - Everything med Michael Bublé, troligtvis sjunger vår sångare först och sen går vi ut till instrumentalt.
In: Äpplebo gånglåt på nyckelharpa (musikerns val)
Ut: inte bestämt. Kanske nyckelharpa, kanske sång
Under vigseln: saxofon (troligtvis amazing grace och något mer men det är upp till musikern som är svärfar) och sen kanske även en gäst ska sjunga valfri låt.
Vi låter dom som ska sjunga/spela välja och är glada över att dom vill göra det för oss.
In: Pachebel canon i D major eller Greensleves
Ut: I belive in a thing called love (The Darkness)
Solosång: Utan dina andetag som sjungs av min dotter med komp. på gitarr av hennes kille.
Vår solist skall sjunga För kärlekens av Ted Gärdestad och My heart will go on av Cèline Dion
In och ut har vi inte riktigt bestämt än
Vad ska ni ha för psalmer under vigseln då? (om ni gifter er i kyrkan vill säga)
ut och in har vi inte bestämt än...får bli på cd för vår del så någon som har tips på bröllopsmarsch vi kan köpa på skiva??
Solosång blir kärleksvisan med min syster och utan dina andetag om jag får vårt band att gå med på det (de avskyr Kent o vägrar just nu...jag förstår dom...inget kent-fan själv men låten är fin när någon ANNAN sjunger den...)
Sen ska de fyra brudnäbbarna mellan 5-11 år sjunga en sång tillsammans, vilken det blir är inte riktigt bestämt än utan är mest utlagt på toastmadamen som är mor till 3 av de 4 flickorna. Jag gissar på "du är allt" av sonja alden som min dotter redan sjungt i kyrkan förut o som de alla 4 kan ganska bra.
Men ni får gärna tipsa om en sång som passar de små att sjunga??
Psalm 1 blir "I denna ljuva sommartid"
Psalm 2 hoppas jag blir den nyskrivna bröllopstexten till "Den blomstertid nu kommer". Texten börjar med "På bröllopsdagen ber vi till dig som kärlek är". Inte säkert att alla präster godkänner den som obligatorisk psalm dock.
Om vi måste välja en annan tycker jag väldigt mycket om den som börjar med "Guds kärlek är som stranden och som gräset, är vind och vidd och ett oändligt hem."
In: Brudkör ur Lohengrin (stråkkvartett)
Solosånger med akustisk gitarr: Utan dina andetag samt Kärleken förde oss samman
Ut: Trumpet Voluntary (stråkkvartett)
Det blir en borgerlig utomhusvigsel så det här med in och ut känns lite knasigt, borde kanske säga fram och bort eller hit och dit istället
Melodi: Gärdebylåten
Text: H. Alfredsson, Lundaspexet "Djingis Kahn" 1954
Refr:
Ja, nu ska vi ut och härja
supa och slåss och svärja
bränna röda stugor,
slå små barn och säga fula ord!
Med blod skall vi stäppen färga
nu änteligen lär ja'
dra nån riktig nytta av min
Hermodskurs i mord.
Melodi: Gärdebylåten
Text: H. Alfredsson, Lundaspexet "Djingis Kahn" 1954
Refr:
Ja, nu ska vi ut och härja
supa och slåss och svärja
bränna röda stugor,
slå små barn och säga fula ord!
Med blod skall vi stäppen färga
nu änteligen lär ja'
dra nån riktig nytta av min
Hermodskurs i mord.
Tusan också! Nu har både präst och kantor påpekat att bachs "air" förknippas med begravningar. Klart vi kan ha den ändå om vi vill, men nu när man fått höra detta börjar man ju själv tänka i de banorna... Dessutom vore det jättetråkigt om gästerna tänker "är inte det där ett begravningsstycke?" när vi går in.
Fästmannen tycker att vi lika gärna kan ha wagners brudkör, för den "hör ju till" på bröllop. Men för det första känns den uttjatad och för det andra är ju texten "here comes the bride" helt horribel...
Snälla hjälp oss med andra förslag! Jag är lite sugen på "min älskling du är som en ros", någon som hört hur den låter på orgel? Vi vill absolut inte ha inspelad musik, annars hade U2:s "Beautiful day" varit ett bra val. Ganska säker på att den inte funkar på orgel! =)