• Willow­field
    Äldre 9 Mar 20:09
    2824 visningar
    9 svar
    9
    2824

    Mitt namn eller hans, eller båda?

    Ok tänkte jag skulle fråga här, ser ju att många andra gör det.Min blivande har pratat om att ta mitt efternamn och jag vet inte....Men o andra sidan vill inte jag ha hans, och då är valet ha kvar de namn vi har..
    Vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mitt namn eller hans, eller båda?
  • MagicB­ride
    Äldre 9 Mar 20:31
    #1

    Om han kan tänka sig att ta ditt så är det väl jättebra :) vill du inte ta hans utan det står mellan att du har kvar ditt/han sitt eller båda ditt, så heter du ju oavsett vad desamma som nu


  • Willow­field
    Äldre 9 Mar 20:59
    #2

    Helt klart. ^^

  • Sebast­iána
    Äldre 9 Mar 22:29
    #3

    Om han kan tänka sig att ta ditt och du inte vill ha hans är väl valet enkelt - han byter till ditt namn och du behåller namnet. Förstår inte problemet.

  • Äldre 9 Mar 22:31
    #4

    Håller med Sebastína... vad är problemet om han kan tänka sig att ta ditt namn?

  • Willow­field
    Äldre 9 Mar 22:35
    #5

    Inget problem alls, bara nyfiken på hur rösterna hamnar.Solig 
    Hur folk skulle välja,  

  • Melóra
    Äldre 10 Mar 01:50
    #6

    Paldanius är ju ett jättefint namn, och ovanligt dessutom ovanligt. Keep it, tycker jag Glad

  • Willow­field
    Äldre 10 Mar 10:04
    #7
    Solig Lutar åt att det de flesta tycker  som blivande  maken l..tänk så fel man kan ha *skrattar*
  • Äppelk­ärna
    Äldre 10 Mar 10:58
    #8

    Paldanius, vilket oerhört vackert namn. Det skulle jag aldrig göra mig av med! Glad

  • Willow­field
    Äldre 10 Mar 13:11
    #9
    Äppelkärna skrev 2011-03-10 10:58:16 följande:
    Paldanius, vilket oerhört vackert namn. Det skulle jag aldrig göra mig av med! Glad
    Tack Solig 
    Ja helt klart är det ett gammalt släktnamn och  ena sonen är faktiskt en av dem få som kan bära namnet vidare. i alla fall i vår gren av denna släkt 
Svar på tråden Mitt namn eller hans, eller båda?