• Yatzy1978

Solosång vid ingång och utgång?

Är det helt tokigt att ha solosång när jag och pappa kommer in och när jag och min man går ut ?

• Svar på tråden Solosång vid ingång och utgång?
  • Stutlake

Det finns inget som är tokigt tycker jag. Det är ju ert bröllop och det är ju era personligheter som ska komma fram. Tror det kan bli jättevackert och annorlunda!

• Semlorna

Välj det ni vill ha helt enkelt. Inget tokigt med det utan personligt.

• Yatzy1978

Skönt att höra! Vi tänkte oss Hallelujha när vi går in och kanske amazing grace när vi går ut. Vad tycker ni om det?

• Willowfield

Låter härligt :) Fast jag är en aning tveksam, förmodligen bara jag, men för mig är Amazing grace mer för begravning än bröllop.
    Kanske för att jag hört den på så många begravningar.. 

• Semlorna
    Willowfield skrev 2011-03-09 16:27:56 följande:
    Låter härligt :) Fast jag är en aning tveksam, förmodligen bara jag, men för mig är Amazing grace mer för begravning än bröllop.
    Kanske för att jag hört den på så många begravningar.. 

Vi ska iof ha amazing grace på bröllopet tror jag men det är inte självvalt utan svärfar som ska spela och det är hans klassiker på både bröllop och begravningar. Personligen inte mitt förstahandsval men visst går den att ha till både och. Hade nog valt en lite "gladare" låt till utgångslåt men det är min åsikt.

Välj det som passar er och strunt i vad andra tycker!

• Yatzy1978

Jag tycker det samma om Amazing Grace. men den blivande är svår att övertala när han väl har bestämt sig.
    Några ideer på låtar som kan få han att börja tvivla?

• Willowfield

Om din blivande gillar den så mycket, är det säkert rätt för er Solig
    Tips på andra visor.?
    Här är Gudagott att vara.

">

Nu är tid att leva.

">

vet ju inte riktigt vad ni gillar, gissar bara 

• Yatzy1978

Vi tänkte något engelskt eftersom hälften av gästerna och hälften utav oss är engelska Glad

Men förslagen mottages tacksamt Cool

• MrsT2011
    Yatzy1978 skrev 2011-03-09 17:25:22 följande:
    Vi tänkte något engelskt eftersom hälften av gästerna och hälften utav oss är engelska Glad

Men förslagen mottages tacksamt Cool
    Efter att ha läst texten till Cohens Hallelujah förstår jag inte riktigt varför den är så populär på bröllop, men det är ju helt upp till var och en!

Förslag på engelska låtar: "Songbird" i eva cassidys version eller louis armstrongs "what a wonderful world". U2:s "Beautiful Day" är också härlig, men lämpar sig nog bäst i inspelad version.
Svar på tråden Solosång vid ingång och utgång?