• MrsT2011

Rimlig kostnad för jubileumsfest?

Studentkören jag var med i för några år sedan firar jubileum med pompa och ståt. Lite VÄL mycket pompa och ståt kan jag tycka... Undrar vad de aktiva medlemmarna (studenter på csn) tycker om priset för att få gå på festen, 300 spänn med två öl inkluderade i priset!

Måste man verkligen ha trerätters i en skithäftig lokal vid ett sånt här tillfälle? Kan man inte bara boka en av högskolans lokaler och ha nån schysst catering-buffé istället? 100 spänn per skalle för maten och att alla tar med sig vad de vill dricka? Alternativt 200 kr per person och då ingår drickan?

Som om jag är sugen på att betala 300 spänn för att åka ut långt åt pepparn med buss, släpandes det jag önskar att dricka under resten av kvällen... Och det värsta är att "först till kvarn gäller då lokalen tar max 80 personer". Men kära nån, på skolan finns det två olika lokaler att välja mellan, en för 100 pers och en för 200 pers! Vill inte ens veta hur många medlemmar som kommit och gått under 25 års tid...

Vad tycker ni blivande brudpar som kämpar med buffépriser, dryckespriser etc, är jag snål som fan eller har jag rätt...?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-09 12:03
    Det var visst ingen skithäftig lokal, jag blandade ihop namnet med ett annat ställe. Det här är en helt vanligt lokal rätt upp och ner, typ som en bygdegård... Tycker det är ännu mindre värt pengarna nu...
Svar på tråden Rimlig kostnad för jubileumsfest?