• MrsT2011

Behöver tips på goda drinkar!

Festvåningen där vi ska vara ligger en trappa upp från restaurangens ordinarie bar. Därför har de bett oss sätta ihop en lista med ett tiotal drinkar vars ingredienser kommer att finnas i vår lilla, tillfälliga bar.

Alla tips mottages tacksamt! Avancerad drink eller enklare grogg spelar ingen roll. Själv kom jag spontant bara att tänka på mina favoriter, caipirinha och cosmopolitan, sen tog det stopp! (Blivande mannen dricker mest öl.) 

• Svar på tråden Behöver tips på goda drinkar!
  • Sebastiána

P2 och White Russian gillar jag

• MrsT2011

Vad är P2 för något??

• Sebastiána
    MrsT2011 skrev 2011-03-08 22:19:51 följande:
    Vad är P2 för något??
    Apple sourz + vaniljvodka + sprite - fräsch drink.
  • MrsT2011
    Sebastiána skrev 2011-03-08 22:22:45 följande:
    Apple sourz + vaniljvodka + sprite - fräsch drink.
    Mmm det låter kanongott, den är tagen!
  • Zelmah

GT
    Marguerita
    Fidel Castro
    Vodka Cranberry

mm.. blev sugen på en GT nu.. jag brukar toppa den med frysta bär (hallon/björnbär/jorgubbar... det man har) det blir jättegott o uppfriskande Tungan ute

• MrsT2011

Puffar upp denna lite, jag vill altså ha förslag på drinkar ni själva tycker är goda, och som ni skulle vilja sörpla i er efter en bröllopsmiddag. Att hitta recept på nätet är ju en baggis! =)

• Melóra

Bellini heter min favorit; består av 2/3 champagne och 1/3 färspressad persikojuice. Mmmm... Glad

• Melóra

färskpressad ska det stå, så klart ^^

• Chicita

Glöm  inte de alkoholfria alternativen...

"Live another day" (ser ut och smakar som Tequila sunrise men är 100% alkoholfri)

50% Apelsinjuice
    50% fruktsoda (eller 7-up eller liknande)
    Häll i ett glas med lite is

Tillsätt en skvätt grenadin

Färdigt!

Den här har jag gjort flera gånger på fester där vi haft chaufförer eller gravida/ ammande.
    ALLA har frågat om jag är SÄKER på att den är alkoholfri, för den smakar som en riktig drink...

• Margris

Blåbärs mojito och strawberry daquri!

• Sebastiána
    Chicita skrev 2011-03-10 14:24:25 följande:
    Glöm  inte de alkoholfria alternativen...

"Live another day" (ser ut och smakar som Tequila sunrise men är 100% alkoholfri)

50% Apelsinjuice
    50% fruktsoda (eller 7-up eller liknande)
    Häll i ett glas med lite is

Tillsätt en skvätt grenadin

Färdigt!

Den här har jag gjort flera gånger på fester där vi haft chaufförer eller gravida/ ammande.
    ALLA har frågat om jag är SÄKER på att den är alkoholfri, för den smakar som en riktig drink...
    Tack! Jag är tacksam över alla bra tips på alkoholfria drinkar. Många av våra gäster är nykterister.
  • Sebastiána
    Melóra skrev 2011-03-10 14:20:34 följande:
    färskpressad ska det stå, så klart ^^
    Ja, färspressad låter inte lika gott
Svar på tråden Behöver tips på goda drinkar!