• Aasa81

    Bild & prat-tråd för oss som tycker om att pyssla

    Vet att det finns en liknande tråd ngn stanns, men det skulle vara lite kul att ha en tråd där man kan prata pyssel och visa bilder på det man gjort. Är så less på att se trådar där människor säger att de tycker att det är onödigt med favours till gästerna och snygga hemgjorda kort. Det finns ju faktisk dom som tycker att det är kul att göra saker själv och som faktiskt kan fixa detta snyggt varelse det är av stor eller liten budget. Hejja pyssel och kreativitet!!:)

  • Svar på tråden Bild & prat-tråd för oss som tycker om att pyssla
  • weddingdreams

    Åh, jag lever för pyssel..

    Jag håller för tillfället på att göra egna servettringar, måla änglar på galej ljushållare, kuvert till inbjudan... En massor ska hinnas göra på ett år... ;)

  • queenelin

    Kul tråd! Hoppas att fler hakar på!

    Jag kommer att göra en broschbukett (den är under uppbyggnad), har gjort inbjudningskort i InDesign och kommer att göra eget smaksatt te och lavendelbiscotti i små fina påsar med toppers som små gåvor till gästerna (tanken är att de ska få lite frukost och minnas kvällen innan...).

    Sedan kommer jag att lägga mycket krut på dukningen, som jag tycker är väldigt rolig. Det kommer inte att bli några arrangerade blommor utan höstlöv ((som jag först "konserverar" i glukos, har jag för mig att det var), blommor utan stjälk i höstfärger och japanska origamitranor (förhoppningsvis 1000 stycken som betyder lycka, min syster viker, hon älskar att vika origami och har erbjudit sig att göra 1000 stycken, men vi får se om hon hinner).
    Jag kommer också att använda mig av ungefär fem olika placeringskort och kommer att vika servetterna lite olika, så att det blir "rörigt" och inte så tillrättalagt.

    Åååh, det kommer li så fint!

  • Loppansson


    tyvärr är jag ingen pysslare, men önksar verkligen att jag var en!! men min mamma är en pysslare, och hon ska sy ljuspåsar som vi ska ha på borden. Att köpa 50 st fina ljushållare/stakar tyckte vi blev dyrt. så därav så blev det ljuspåsar, tycker det är jätte fint och de passar in i det tema vi har och i lokalen som festen ska vara i. Det blir liknade dessa:
  • Aasa81

    Har sytt ca 75 tygseevetter, gjort ändringssömmar på två tärnklänningar, sprayat bjällror och knutit fast sidenband runt dem för att ha som pussklockor på borden. Alla trycksaker har tagit form och nu börjar jag redan fundera över nya projekt. Vore tex kul att ha lyckokakor i en skål på något bord. Kanske göra gästlistan på en canvastavla som står på ett av mina stafflin i lokalen, fler idéer ploppar upp hela tiden. Endel galna och tidskrävande...men det är ju bara för att det är så himla kul!! Vad har ni mer för pysselplaner?!

  • wiii
    Aasa81 skrev 2011-03-11 07:08:05 följande:
    Har sytt ca 75 tygseevetter, gjort ändringssömmar på två tärnklänningar, sprayat bjällror och knutit fast sidenband runt dem för att ha som pussklockor på borden. Alla trycksaker har tagit form och nu börjar jag redan fundera över nya projekt. Vore tex kul att ha lyckokakor i en skål på något bord. Kanske göra gästlistan på en canvastavla som står på ett av mina stafflin i lokalen, fler idéer ploppar upp hela tiden. Endel galna och tidskrävande...men det är ju bara för att det är så himla kul!! Vad har ni mer för pysselplaner?!
    Vad har du använt för tyg till servetterna? :)
  • Aasa81

    Jag har använt bomullstyg med linnestruktur, som är billigare än lin. Gick på 40 kr/m, tror jag fick ut 9 servetter/ meter tyg. Var drygt att klippa ut alla, men när det väl var gjort gick det ganska smidigt. Gjorde några stycken när jag kände för det och helt plötsligt var de klara:) Weddingdreams: vad är det för servetthållare du gör? Blev lite nyfiken:)

  • Aasa81

    Det var nog 12 st/ m jag fick ut.... när jag tänker efter...

Svar på tråden Bild & prat-tråd för oss som tycker om att pyssla