hjälp:.......
Gifter mig på lördag å typiskt nog fick jag feber å halsont idag....
Så är tacksam för alla huskurer ni har å dela med er...
SNÄLLA!!!!
SNÄLLA!!!!
SNÄLLA!!!!
Stackare. Men drick mycket!! Vätska är det som gäller!
Jag har många gånger fått tips om att ingefära (färsk) är väldigt bra. Och som Emmilie87 sa, kör på Kan jang eller Echinea-produkter.
Krya på!
Har läst en massa i tidningarna de senaste dagarna om att zink är bra mot förkylning, kanske kan funka? Sen är ju whiskey perfekt för att döda halsont ;) helst gurgla men att bara ta en klunk funkar oxå! Annars är det varma kläder, mycket sömn och vila som gäller. Lycka till!
Sova är bästa medicinen!
Sova/vila.
Drick mycket citronvatten och vanligt vatten.
Se till att du inte blir nedkyld.
En sked honung och sömn funkar bra.
Paracetamol och Bafucin! :) Och oroa dig inte, det är nästan en vecka kvar!!!
(om det kan vara en tröst så har jag fått inflammation/blödning vid stortåleden och är JÄTTEsvullen, kommer ej i skorna och kan knappt gå...nu har jag lite drygt en månad kvar, men det sägs ta flera veckor innan det blir bra...)
Jag använder Nyodex (eller heter det Nyonex? ) Det är i alla fall en liten illrosa flaska med jod som man blandar med vatten och gurglar med. Det kan hjäpa till att elliminera halsinfektioner...
Sen brukar jag koka upp vatten, skiva i en eller två skivor ingefära och lägga i en stor sked honung (när det svalnat lite).
Gärna ta en sked med bara honung lite då och då under dagen också...
Annars äter jag D-vitamin i förebyggande syfte.
Började med det i höstas och har *ta i trä* inte varit sjuk ÄN denna vinter, trots att vi skaffat hund och varit ute i alla tänkbara väder...
För att jämföra så brukar jag vara förkyld mer eller mindre hela vintrarna annars...
Nu är ju D-vitamin förebyggande, inte läkande. Men det kan ju inte skada att ta en tablet ibland ändå liksom
Prova ZYX för halsen och massa sömn. Krya på dig!!!
Vila/sov
Citron te med massa honung
Strepsils med honung
Varma sköna bad/duschar
Brukar hjläpa för mig... Krya på dig!