• snartfru

www.victoriamilan.se

På kanal 5 idag, runt 18-tiden kom det upp en reklam.

"Är du gift? Saknar du spänning och passion? Var OTROGEN"

Jag blev så otroligt förbannad, där sitter familjer och tittar, kanske med sina barn, och blir rekommenderade att förstöra inte bara sin parters, utan sina egna barns liv! Man kan verkligen tjäna pengar på vad som helst i dagens läge, och det finns inga helst moraliska gränser!

Men min fråga är, hur i H**VETE kan kanal 5 gå med på en sådan reklam, är världen verkligen så korrupt!

Hur ska man göra för att stoppa det? Det ska inte vara lätt att vara otrogen! Det ska inte kännas moraliskt okej! Och ingen ska tjäna pengar på andras olycka!

Blev så sur och var tvungen att skriva av mig. Någon annan som sett den? Åsikter kring den?

• Svar på tråden www.victoriamilan.se
  • LindaoHåkan

Helt sjukt vidrigt!! Känns som ett dåligt skämt, men det är det tydligen inte.

• TheD

Det är ju inte 1:a april...Så någon måste spela på sitt eget privatliv. Kanske maken/frun var otrogen... ;)

• Kiwiplay

Första gången jag såg det på TV, men har hört reklamen på radio i några månader. Helt sjukt. Jag tror väl ändå att han/hon som väljer att vara otrogen hade varit det ändå. Men en reklam som denna gör ju att det är lika "normalt " som att du köper tvättmedel....

• Soffeloppan

Helt sjukt och omoraliskt...

• Ocean eyes

Har inte sett reklamen. Men vad är syftet med reklamen? Enbart att man ska vara otrogen, eller är det någon produkt inblandad? Låter lite konstigt?

• Helena Mikael

Har också sett den, trodde det var på skämt först! Fan förnedrande mot alla som har en relation! Förstår inte heller hur dem fått igenom att visa reklamen på kanalen, men det handlar väl bara om pengar antar jag.

Syftet med reklamen är enbart att vara otrogen.
    Som sagt, förnedrande och visar ingen bra bild mot barnen som faktiskt lyckas se reklamen då den går hela tiden!

• queenelin

Hear you!

Jag har blivit bedragen en gång och det sveket är så oändligt stort! Det spelar ingen roll om man är full eller nykter, man har alltid ett val. Man hinner alltid ringa hem och göra slut innan man går över gränsen! Och nu menar jag såklart att man inte ska ringa och göra slut, vad jag menar är att man alltid hinner tänka över vad man håller på med, man hinner alltid säga nej.

Känner man ett behov att söka uppmärksamhet hos någon annan kan man 1. Tänka igenom VARFÖR man känner så och ta ett snack med sin partner. 2. Göra slut
    Inga halvmessyrer.
    Det spelar ingen roll hur elak ens partner är, hur dåligt ens förhållande är. Man avslutar det innan man går till någon annan.

Otrohet är vidrigt! Man gör inte så mot någon människa, vare sig man älskar den eller inte.

• emzerus83

Såg den reklamen på 5an själv för första gången i förrgår o regareade med ett " VA FAAAN är det här?!?!" Trodde också att dte var ett skämt först tilsl jag såg dne igen o verkligen insåg att det är en internetsida där man som är i ett förhållande kan träffa någon för en affär...helt sjukt o vidrigt!

De som ändå vill/kommer/är otrogna kna ju självklart vara det ändå även utan en sån sida... men det känns som om det skulle vara helt okej o naturligt att vara det....det är DET jag vart så förbannad på!

Och att reklamen sänds på TV gör det hela värre ändå...speciellt också när barn kan se det o kasnke tom få en uppfattning som att det är helt okej att ljuga o vara otrogen.... USCH!!! :(

• snartfru

När jag först såg reklamen trodde jag de sökte deltagare till ett nytt program, sedan när jag insåg vad det egentligen var kunde jag bara skratta, den första gången trodde jag inte de menade allvar. Men läste på aftonbladet om det och det har redan gjort "succe" i flera andra länder.

• TheD

Idag såg jag reklamen för första gången...inte för att det hände så mycket men fortfarande tycker jag det är idioti.

• Kattpoet

Men nu finns det ju något posetivt i det hela, nu vet alla som snokar i sin parterns  internet histori och hittar www.victoriamilan.se  vad hela handlar om och nu har det valet att dumpa  partnern,  fast det kan ju vara så att partnern är bara nyfiken och undrat om reklamen är äkta... men men.

Om man säger så, OM man vill vara otrogen är det väldigt  lätt endå, det behövs ingen hemsida för det.
    Jag undrar dock om den kostar något?

• Oniq
    Kattpoet skrev 2011-03-09 19:11:13 följande:
    Men nu finns det ju något posetivt i det hela, nu vet alla som snokar i sin parterns  internet histori och hittar www.victoriamilan.se  vad hela handlar om och nu har det valet att dumpa  partnern,  fast det kan ju vara så att partnern är bara nyfiken och undrat om reklamen är äkta... men men.

Om man säger så, OM man vill vara otrogen är det väldigt  lätt endå, det behövs ingen hemsida för det.

*haha* Ja, precis - därför förklarade jag för pojkvännen att jag varit in på den sidan bara för att kolla om det verkligen var sant att den fanns.
      ...alltså, om han skulle se min historik eller så..
    Stackarn hade som vanligt ingen aning om vad jag pratade om och kunde inte för hela sitt liv fatta var diskussionen om otrohet kom ifrån när vi käkade spaghetti Skrattande
  • Kattpoet

Oniq,  spagetti är långa och påminner om kukar?   Jag gissar vilt just nu.. ;)

• TheD
    Kattpoet skrev 2011-03-09 19:11:13 följande:

Jag gick för att se vad som stod och det är gratis Flört Men det är väl lättare att strula
    runt med någon hemma...eller? Själv har jag aldrig gjort och skulle heller inte kunna :)
  • snartfru

Det skulle kännas värre att bli begragen av någon från en internetsida, en tjej som ens partner aldrig ens träffat, än en tjej som ens partner känner väl. På något sätt skulle det kännas mer som att han/hon rör hellre vem som helst utan en själv.

• Oniq
    Kattpoet skrev 2011-03-09 20:20:40 följande:
    Oniq,  spagetti är långa och påminner om kukar?   Jag gissar vilt just nu.. ;)
    Jag är osäker om han ens försökte sig på någon sådan koppling.
    Minen var obetalbar. :)
  • förlovadflicka

Det var det sjukaste, jag är härmed glad för att jag inte har någonstans i min minililla lägenhet att ha en tv!!!
    Men det är samma som Linda Bengtzings nya låt som handlar om att hon vill vara otrogen, hur DUM är man när man kör en sådan låt på ett familjeprogram?!!!! Jag blir så sjukt ARG!!!  

• Bröllop2B

Och sånt betar man för.....va f*n det finns väl nån gräns för vad som får visas på tv! Det där va ett FETT tabu.

Svar på tråden www.victoriamilan.se