• ClaraH

Ni som ska ha odlingsväv/fiberväv? Flamsäkert och pris.

Vi har tänkt ha oldlingsväv att dekorera med. Nu fick vi veta att det är viktigt att den är flamsäker. Vet ni andra som ska använda det om odlingsväv är flamsäkert? Det känns inte som att det är särskilt enkelt att elda upp det direkt.

Sedan undrar jag om någon har kollat marknaden och sett bästa priset någonstans?

• Svar på tråden Ni som ska ha odlingsväv/fiberväv? Flamsäkert och pris.
  • MiaAnd

Puffar...

Känns som vi har mycket gemensamt i vårat bröllopsplanerande... :) Ser dig överallt. :D
    Vi har också tänkt använda fiberväv. Tror det kan bli fint. Har hört att det ska finnas billig på biltema, men vet inget pris. Har inte hunnit kolla upp det.

Nån som hunnit handla sin?

• Zelmah
    Biltema: har i måtten 3x5m eller 1,5x10m för  39,90 ;- st det blir 2,66kr/m2

Claes Ohlsson: 2,4x10m för 59;- så den ligger på 2,45kr/m2

Det är de billigaste jag har sett. Bra med lite olika mått beroende på om man ska hänga i tak eller använda den på annat sätt. Jag kommer nog att köpa lite olika mått då jag ska ha den till mer grejer än i taket. 

Hörde nån som sett billigt på Rusta med, men de finns inte inne i sortimentet för tillfället men skulle tydligen komma in igen när det blir säsong.. minns inte priset.
  • Millemoj
    Zelmah skrev 2011-03-06 11:40:50 följande:
    Biltema: har i måtten 3x5m eller 1,5x10m för  39,90 ;- st det blir 2,66kr/m2

Claes Ohlsson: 2,4x10m för 59;- så den ligger på 2,45kr/m2

Det är de billigaste jag har sett. Bra med lite olika mått beroende på om man ska hänga i tak eller använda den på annat sätt. Jag kommer nog att köpa lite olika mått då jag ska ha den till mer grejer än i taket. 

Hörde nån som sett billigt på Rusta med, men de finns inte inne i sortimentet för tillfället men skulle tydligen komma in igen när det blir säsong.. minns inte priset.
    Gud va bra!!! Ska ut och kolla efter fiberduk idag tänkte jag, men nu har jag redan fått jättebra alternativ från dig!!!

Flamsäkert och flamsäkert - man får väl försöka vara försiktig i hur man placerar ljusen och se till att de inte kan flamma upp och ta fyr i fiberduken... Det löser sig säkert!!!
  • ClaraH

Bra med prisuppgefter! Tackar!

Är det inte flamsäkert så får inte vi tillstånd att ha den i lokalen, det är det som är problemet. Men jag får försökaa elda på den och se hur det går, jag tror inte att det är så lätt att få fyr på den.

• ClaraH
    MiaAnd skrev 2011-03-06 10:43:16 följande:
    Puffar...

Känns som vi har mycket gemensamt i vårat bröllopsplanerande... :) Ser dig överallt. :D
    Vi har också tänkt använda fiberväv. Tror det kan bli fint. Har hört att det ska finnas billig på biltema, men vet inget pris. Har inte hunnit kolla upp det.

Nån som hunnit handla sin?
    ;.) Jo, det blir ju en del tid här...
  • Millemoj
    ClaraH skrev 2011-03-06 14:58:16 följande:

Bra med prisuppgefter! Tackar!

Är det inte flamsäkert så får inte vi tillstånd att ha den i lokalen, det är det som är problemet. Men jag får försökaa elda på den och se hur det går, jag tror inte att det är så lätt att få fyr på den.

Hahaha, ja då får du provelda lite!

Köpte fiberduk på Clas Ohlsson idag - blev superfint när jag provdukade här hemma!
  • Moster Stina

Proveldade just den från Granngården!
    Gick alldeles utmärkt!
    Den brann lika bra som hår!
    INTE flamsäker alltså!

• ClaraH
    Moster Stina skrev 2011-03-07 07:55:13 följande:
    Gick alldeles utmärkt!
    INTE flamsäker alltså!
    Det var ju oturligt! Hmm, undrar om man kan behandla dem på något sätt.
  • Millemoj
    Moster Stina skrev 2011-03-07 07:55:13 följande:
    Gick alldeles utmärkt!
    INTE flamsäker alltså!
    Får sätta ut en massa vattenkaraffer på borden kanske :) fall i fall...
  • Potter

Om man har vägen förbi Gekås innan bröllopet kostade fiberväven 39 kr och det va måtten 2.4x10 meter. Men flamsäker eller ej vet ja inte!

Svar på tråden Ni som ska ha odlingsväv/fiberväv? Flamsäkert och pris.