Ibland leder oturen till tur...! :D
Blev sååå besviken när jag såg att en nära släkting, som gifte sig för några veckor sen, köpt exakt samma ring som jag tänkt bära...
Som tur var hade jag inte hunnit beställa den. Dessutom var jag nog innerst inne inte helt nöjd med den eftersom jag ville ha en högre upphöjd sten än vad denna hade. Men eftersom jag trodde att det skulle kosta så mycket mer med en sådan ring, kände jag att ring nr 1 blev bra. Men som sagt så upptcäkte jag att släktingen har en likadan. Det känns ju inte alls kul. Därför valde jag att åtminstone kika lite försiktigt efter en annan tänkbar ring.
Och så idag var jag och sambon inne i stan. Hittade en av Schalins ringar som jag verkligen vill ha. Det är exakt en sån jag egetnligen har drömt om!!! :D Men den var så kantig i formen om man jämför med min förlovningsring.
Så vi gick till stans bästa guldsmed (enligt oss) och talade om vad jag ville ha för ring. Till svar fick vi att det inte var några problem utan att de kan bygga upp en helt ny ring till mig så att den passar min förlovningsring. Det känns ju extra kul eftersom den då blir unik och gjord bara för lilla mig! ;)
Detta är ringen: http://www.schalins.se/sv/show_serie.asp?serieID=1
Men den kommer vara lite bredare så stenarna kommer vara lite mer inramade av guld på kanterna. Dessutom kommer den ha lite mjukare/rundare kanter. Så nu är ringen beställd! :D
Så vad kan man dra för slutsatser?
Jo, att det trots allt var en jäkla tur att släktingen köpt ringen som jag tänkt ha, eftersom jag då istället fann mina drömmars ring! (och till samma pris som ring nr 1!) ;)