Vilken plats för vilken ring?
När jag och blivande mannen var och hämtade min vigselring så ville jag inte se hur den såg ut på (vill ha överaskning på bröllopsdagen) men jag var ju tvungen att prova den så att den satt bra. Så jag tittade således bort när jag provade, men mannen och tjejer i butiken som hjälpte oss tittade såklart.
Först provade jag ringen med min förlovningsrind innerst och vigselringen ytterst. Blivande sa sedan "Men man kan väl byta plats på dem om man vill" och då tänkte jag för mig själv "klart man inte ska, de ska väl sitta i den ordningen man fick dem?". Men då sa tjejen i butiken att det inte alls är ovanligt att man gör så med den ringkombinationen jag har eftersom enstensringen (vigselring) annars kan lägga en skugga över den bakomsittande ringen med nedsänkta stenar (förlovningsring). Så här ser mina ringar ut:
Förlovningsring (fast inte rundade kanter utan kantiga, Lånad från www.tvahjartan.se)
Vigselring.
Så efter att ha tänkt efter lät det ju inte som en dum idé, men blev lite nyfiken på hur ni andra tjejor gör.

Så hur gör ni? Byter ni plats på dem eller ska de sitta i "ordning"?