• teztroll

    Nån mer med mörkblått som färgtema?

    Nån mer med mörkblått som färgtema? Vi kommer dessutom ha vitt och silver, men försöker hitta saker som är just mörkblåa.

    Nån som vet om någon av de större hemsidorna där man kan beställa inbjudningskort mm har mörkblåa papper. Har letat mig fördärvad tycker jag, men hittar ingenting.

    Har ju inget emot att ha antingen vitt eller silver på typ festprogrammen, men vet då inte vad mer än blommor man ska ha för att få in det blåa.

  • Svar på tråden Nån mer med mörkblått som färgtema?
  • Sebastiána

    Vi har egentligen inget färgtema alls, men om vi nu ska välja färger till festen är nog mörkblått en av de färger vi helst väljer. Till baren köpte vi vita servetter med blått mönster (typ den som finns på Royal Copenhagens servis) på Systrana Grene.
    Visst finns det mörkblå inbjudningskort: www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=1000

  • teztroll
    Sebastiána skrev 2011-03-03 11:57:05 följande:
    Vi har egentligen inget färgtema alls, men om vi nu ska välja färger till festen är nog mörkblått en av de färger vi helst väljer. Till baren köpte vi vita servetter med blått mönster (typ den som finns på Royal Copenhagens servis) på Systrana Grene.
    Visst finns det mörkblå inbjudningskort: www.kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=...
    tack så mycket för länken! Gud vilka fina kort!
  • Violator

    Vi har också marinblått som tema tillsammans med fucshia. Fast mest vitt. =)
    Calligraphen hade också lite marinblått till kort. Annars finns det ju band och sånt som man kan välja marinblått för att få in det. Kanske marinblått band runt buketten och ljuslyktor till dukningen? Och på inbjudningarna? 

  • teztroll
    Violator skrev 2011-03-03 12:40:52 följande:
    Vi har också marinblått som tema tillsammans med fucshia. Fast mest vitt. =)
    Calligraphen hade också lite marinblått till kort. Annars finns det ju band och sånt som man kan välja marinblått för att få in det. Kanske marinblått band runt buketten och ljuslyktor till dukningen? Och på inbjudningarna? 
    Blå band låter bra ja! Ska jag börja titta efter.

    Ska titta på Calligraphen också.Har nog missat lite där då, för jag hittade bara ett när jag tittade senast.

    Tack iaf =)
  • FriPhi

    Hej,
    hade egentligen inte tänkt ha blått, men blev helt kär i de här skorna. Tycker de vita klassiska bröllopsskorna är lite tråkiga och det är kul att få med "nånting blått" samtidigt som man kan använda de här efter bröllopet också.

    http://www.brandos.se/cafenoir/ft89-blue/a13853

  • MrsT2011

    Läste i nån bröllopstidning om en tjej som hade köpt äkta manolo blahnik skor, likadana som Carrie har i Sex & The City - filmen... Inte helt aktuellt att lägga 4000 spänn på ett par skor, men det bör väl vimla av kopior på nätet?

  • teztroll
    FriPhi skrev 2011-03-03 14:41:49 följande:
    Hej,
    hade egentligen inte tänkt ha blått, men blev helt kär i de här skorna. Tycker de vita klassiska bröllopsskorna är lite tråkiga och det är kul att få med "nånting blått" samtidigt som man kan använda de här efter bröllopet också.

    www.brandos.se/cafenoir/ft89-blue/a13853
    Shit vad coola! Har funderat på blå skor. Men det som går först är bekvämlighet och rätt höga (är bara 160 cm lång)
  • majaochputteforeverandever
    FriPhi skrev 2011-03-03 14:41:49 följande:
    Hej,
    hade egentligen inte tänkt ha blått, men blev helt kär i de här skorna. Tycker de vita klassiska bröllopsskorna är lite tråkiga och det är kul att få med "nånting blått" samtidigt som man kan använda de här efter bröllopet också.

    www.brandos.se/cafenoir/ft89-blue/a13853
    Läckra skor!! Det är ju roligare med ett par färgade skor än typiska bröllopsskor som man aldrig mer kan använda! Tack för tipset, nu måste jag också leta blå skor!!!

    Vi sak också ha mörkblått som tema, tillsammans med vitt. Ljusstackar kommer gå i fattigmanssilver. Vi har köpt handdukar i  mörkblått. Mörkblå servetter köper vi från Duni (dunilin), Vi kommer använda oss av mycket blockljus i mörkblått. Till inbjudningskort, festprogram och vigselprogram kommer vi bland annat använda mörblåa sidenband. 
  • Violator

    Just det! Tärnklänningen och mina skor kommer också att vara marinblå. Dessutom kommer vi att ha vimplar ute mellan träden som kommer att vara vita, marinblå och fuchsia.

Svar på tråden Nån mer med mörkblått som färgtema?