Duett
Jag och min kille har blivit tillfrågade om vi kunde sjunga något vackert på en kompis bröllop.
Är det någon som har förslag på en bra duett som funkar för en alt och en bas?
Jag och min kille har blivit tillfrågade om vi kunde sjunga något vackert på en kompis bröllop.
Är det någon som har förslag på en bra duett som funkar för en alt och en bas?
Man kan ju göra en duett av de flesta låtar, det betyder ju att det är två som sjunger ;) Kommer inte på något som är skrivet för alt och bas, är inte lika vanligt som sopran och tenor...
Helst vill jag ha en sång som innehåller stämsång för det bli så vackert då, och då är det jobbigare att bara göra en duett av en låt.
Ja, om man inte vet hur man skriver stämmor blir det ju svårt :P Kanske "total eclipse of the heart"? :)
Jag vet hur man sjunger stämmor, men inte hur man skriver bra stämmor, tyvärr. Ska kolla med min kille om han kan.
att älska dig - fredrik o lisa swahn
heeelt underbart vacker duett!
Kan inget om alt och bs men den här tycker jag är fin
">
Ni kan sjunga vilken som helst, typ. Eftersom ni båda har de låga röstlägena är det bara att sänka hela sången! =) Dvs byta tonart nedåt.
Islands in the stream kanske? Gillar stämsången i den! Dolly Parton och Kenny Rogers! Inte lika smörig som det kan bli ibland med kärlekssånger.
">
Jag gillar Lucky med Jason Mraz, underbar men krävande duett
Mauro Scoccos "Du är aldrig ensam" har vackra stämmor, har själv bara hört den med alla fyra stämmorna (en person i varje stämma) men är ganska säker på att den fungerar för endast alt och bas.
Lundells "Kärleken förde oss samman" funkar garanterat också, eller Stings "Fields of gold".
jag gillar den låten som björn skifs och agnes sjöng på kronprinsessans bröllop.. When you tell the world youre mine, eller vad den heter... har ingen aning om den sjungs, men den är fin i bröllopssammanhnang..