• JoMu
    Äldre 2 Mar 12:21
    2272 visningar
    14 svar
    14
    2272

    Kläder till den blivande mannen!

    Var hittar man fina kostymer, frack elr annat till sin man? Internet sidor tänker jag främst på. Har inte hittat mycket alls:/ 
    Tack för svar:) 

  • Svar på tråden Kläder till den blivande mannen!
  • snartf­ru
    Äldre 2 Mar 12:24
    #1
    http://www.suitopia.se/sv/

    Helt okej priser om man vill köpa, och man har väldigt stort inflytande över hur man till att det ska se ut.
  • Sebast­iána
    Äldre 2 Mar 15:35
    #2
    snartfru skrev 2011-03-02 12:24:49 följande:
    www.suitopia.se/sv/

    Helt okej priser om man vill köpa, och man har väldigt stort inflytande över hur man till att det ska se ut.
    Vi ska beställa därifrån så fort min BM har bestämt sig för vilket tyg och färg han vill ha.
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Mar 15:38
    #3

    Min m2b ska också beställa därifrån, man kan ju bestämma precis hur man vill ha den. Vi provade för x antal månader sen att bara designa utan att köpa och det blev ju skitsnyggt! Såg också en bild på en kille som beställt en i stort sett likadan i samma färg och det var så sjukt snyggt! Kommer inte ihåg vad nyansen hette men den är mörkbrun och har faktiskt inte sett så många kostymer i den färgen. Och tro mig, jag har sett måånga kostymer :P 

  • JoMu
    Äldre 2 Mar 17:40
    #4

    Snartfru: Vilken toppen sida.. Däe kan man ju verkligen hitta allt..

  • Äldre 2 Mar 18:53
    #5

    Vet ni om man kan få tygprover? Hur är passformen?


  • förlov­adflic­ka
    Äldre 2 Mar 18:54
    #6
    ClaraH skrev 2011-03-02 18:53:26 följande:
    Vet ni om man kan få tygprover? Hur är passformen?
    Man kan välja passform själv. Tror man kan få prover iaf :) 
  • Äldre 2 Mar 19:01
    #7

    Jag menade mer om resultatet blivit bra så att det blir en bra passform.

  • Dagsö
    Äldre 2 Mar 19:02
    #8
    förlovadflicka skrev 2011-03-02 18:54:58 följande:
    Man kan välja passform själv. Tror man kan få prover iaf :) 
    Man får hem tygprover på en vecka. Kostar 30-50kr har jag för mig. 
  • 2011br­öllop
    Äldre 2 Mar 19:40
    #9

    www.milanoo.com har allt möjligt att välja på o till mycket bra priser !!!!! dom har fina brudklänningar med !!!! lycka till !!!

  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 2 Mar 20:24
    #10

    Man kan absolut beställa tygprover, vi köpte min killes kostym därifrån och han har köpt minst 2 till sedan dess. Kan varmt rekkas.

    kram Sara 

  • MrsGra­nath
    Äldre 2 Mar 21:01
    #11

    Beställde från Suitopia för ca 3 veckor sen... Fick mail igår att leveransen förväntas vara på plats på fredag!
    Det blev en vit smoking till mannen...

    Lovar att meddela er hur resultatet blev!
    Håll tummarna på att vi mätt rätt! =)

  • Äldre 4 Mar 08:42
    #12

    Jaha, man anger alltså mått? Och sen sys kostymen upp. Sys de i Kina, med en svensk mellanhand, eller? Vad kostar det ungefär?

    Ni som köpt västar och kravatter, vad har det varit i för material? Är liti orolig att det ska vara syntet.


  • Sassab­rassam­andelm­assa
    Äldre 4 Mar 19:35
    #13
    ClaraH skrev 2011-03-04 08:42:15 följande:

    Jaha, man anger alltså mått? Och sen sys kostymen upp. Sys de i Kina, med en svensk mellanhand, eller? Vad kostar det ungefär?

    Ni som köpt västar och kravatter, vad har det varit i för material? Är liti orolig att det ska vara syntet.


    Yup så enkelt är det, när vi beställde så frågade vi hur det gick till, de hade en fabrik någonstans i asien, kommer inte helt ihåg vart. du kan ju få väst i vilket tyg du vill, den vi beställde hade 100% Kashmere, tror den hette REX. Kravatten var i Polyester, ganska smidigt så att den kan tvättas.

    Mvh Sara. 
  • JoMu
    Äldre 4 Mar 21:47
    #14
    2011bröllop skrev 2011-03-02 19:40:12 följande:
    www.milanoo.com har allt möjligt att välja på o till mycket bra priser !!!!! dom har fina brudklänningar med !!!! lycka till !!!
    Fundera på om dom är pålitliga bara!? Känns komplicerat i och med att de inte är en svensk sida.. Har någon erfarenhet av sidan??
Svar på tråden Kläder till den blivande mannen!