• fru201­1kansk­e
    Äldre 1 Mar 22:04
    8845 visningar
    8 svar
    8
    8845

    Inbjudan till 3-dagars Bröllop

    Hej!
    Vi ska bröllopet på en gård så alla gäster bjuds in att sova över och vi börjar på fredagen med grillning och avslutar på söndagen, men jag är väldigt fundersam över vad jag ska skriva på inbjudan..
    Har skapat en hemsida där all info finns, men hur mycket tycker ni ska stå med i pappersinbjudan?
    Jag vill ju ha tillräcklig med fakta, men inte så mycket text

    Ukastet ser ut som följer:


    Välkommen till vårt bröllop!


     


    Vi gifter oss i XXX Kyrka lördagen 20 augusti kl 13:00


     


    Bröllopsfest hålls på XXXX, STAD från fredag 19 augusti till sön 21 augusti


     


    Klädsel: Sommarfin


     


    OSA 31/5 till xxxxyyyy@hotmail.se eller på vår bröllopshemsida www.yyyyxxxx.weebly.com, där ni kan hitta mer information.


     


    Vi vill att ni meddelar vilka Ni är som kommer, om ni önskar boende, ev. specialkost eller allergi samt en låt ni önskar höra under festen.


    Längtar till jag ska gifta mig
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 11:03
    Bör kontaktuppgifter till "toastparet" stå? Eller deras namn?
    (Finns så klart på hemsidan,´men bör det ståmed här med?)
  • Svar på tråden Inbjudan till 3-dagars Bröllop
  • himeko­81
    Äldre 1 Mar 22:14
    #1

    vill bara påminna om att klädkoden "sommarfin" inte existerar.
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Kl%C3%A4dkod

    annars låter det väldigt spännande :D
    Kanske lite mer info om var det börjar på fredagen? hur ska man annars få reda på det? i vår inbjudan har vi två tider, en för minglet som börjar tidigare än vigseln samt vigseltiden.

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 1 Mar 22:25
    #2

    Hej!
    Jag vet att den klädkoden inte finns. Vi har haft en del funderingar kring den, men de klädkoder som finns stämmer inte med vad vi vill ha och ville inte lämna klädkoden ute. Har på vår bröllopshemsida förklarat vad Vi menar med sommarfin.

    Ja, det kan nog vara bra att tiden på fredagen utskriven. Tack!

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 1 Mar 22:40
    #3
    fru2011kanske skrev 2011-03-01 22:25:20 följande:
    Hej!
    Jag vet att den klädkoden inte finns. Vi har haft en del funderingar kring den, men de klädkoder som finns stämmer inte med vad vi vill ha och ville inte lämna klädkoden ute. Har på vår bröllopshemsida förklarat vad Vi menar med sommarfin.

    Ja, det kan nog vara bra att tiden på fredagen utskriven. Tack!
    Tycker det är en jättebra "klädkod" ni skrev ju inte klädkod heller, utan klädsel så det finns väl ingenting att anmärka på?? Själva ska vi skriva "gärna höstfärger" :) 
  • Willow­field
    Äldre 1 Mar 23:12
    #4

    Har inga tips vill bara säga vad roligt att ni komit ås lång i planeringarna. :) Härligt

  • GnuGS
    Äldre 2 Mar 02:34
    #5

    Jag skulle nog som inbjuden gäst vilja veta lite mer om vad som ska hända på fredagen och söndagen redan i pappersversionen, t ex att ni skriver något i stil med:


    Vi gifter oss i XXX kyrka lördagen den 20 augusti kl 13:00.


    Bröllopsfesten hålls på XXXX, STAD på lördagseftermiddagen efter vigseln. 


    Vi vill fira tillsammans med er i dagarna tre. Vi välkomnar er därför till gemensam grillning på fredagen den 19 augusti kl XX, och bjuder på brunch söndagen den 21 augusti kl XX–XX.

  • fru201­1kansk­e
    Äldre 2 Mar 09:41
    #6
    GnuGS skrev 2011-03-02 02:34:40 följande:
    Jag skulle nog som inbjuden gäst vilja veta lite mer om vad som ska hända på fredagen och söndagen redan i pappersversionen, t ex att ni skriver något i stil med:

    Vi gifter oss i XXX kyrka lördagen den 20 augusti kl 13:00.


    Bröllopsfesten hålls på XXXX, STAD på lördagseftermiddagen efter vigseln. 


    Vi vill fira tillsammans med er i dagarna tre. Vi välkomnar er därför till gemensam grillning på fredagen den 19 augusti kl XX, och bjuder på brunch söndagen den 21 augusti kl XX–XX.


    Tack för bra tips!!

    Willowfield: tack! Hur går det för er?
  • Willow­field
    Äldre 2 Mar 10:48
    #7

    Det går bara bra, vårt tre-dagars har blivit en två-dagars. Vi kommer att vara på hemmaplan, hyr en anläggning osv.
    Mycket är bokat, korten skickas denna vecka. hemsidan nästan klar..
    Spännande 

  • Äldre 20 May 14:52
    #8

    Får jag fråga vad ett 3-dagars bröllop kostar?:) Vi har vart på ästad gård och blev sålda på stället men mer än en dag hade varit mysigt, någon som vet vad det kostar mm? Kram!

Svar på tråden Inbjudan till 3-dagars Bröllop