• Oniq

Annorlunda pose?

Söker inspiration till annorlunda och fräna bröllopsfoton. Vill INTE ha något klassiskt där brudparet står stelt och flinar med brudbuketten som centrum.

Någon som sett något lite roligare som tåls att tipsa om?

• Svar på tråden Annorlunda pose?
  • MKF

Har inga konkreta tips tyvärr, men kan rekommendera en sida med många bra foton (inte så många bröllopsfoton dock): 1x.com/search/

Testa att söka på wedding eller bride och liknande.

• MrsT2011

En gammal kollega till mig medverkade i en tidning, här är länken till fotografens "reportage" från deras bröllop:

http://smallpigart.se/blog/wedding/vackra-molle/

Glädjefyllt och så långt från stelt man kan komma! Vi kommer sno några av poserna rakt av!

• snartfru

Mitt tips är att inte försöka att posa alls. Och be fotografen om så kallade lifestylefoton. Få fångas man mitt i rörelser och ögonblick vilket för att det ser mer naturligt ut. Fokusera Er på varandra och ignorera fotografen så får ni bäst resultat.

• MKF

Jag ser att länken jag satte in ovan inte fungerade som den skulle, man måste ha med det sista / i slutet av raden. Lite osäker på hur jag får in den här. Gå annars till www.1x.com och klicka på Photos och därefter på Search.

• JT2010

Vi kände lite som er att vi inte vill ha foton på stela poser. Vi fotades både utomhus och uppe på 18/19e våningen i ett kontorskomplex. Även om vi tog många bilder där vi skulle ställa oss på ett visst sätt så var det mer naturliga poser än som du beskriver att man har brudbuketten eller liknande i fokus. Dessutom fotade vår fotograf oss utan att vi ens visste om det ibland vilket resulterade i helt fantastiska bilder.

Vi har tex bilder när vi är utomhus där min slöja flyger slöja snett upp (det blåste mkt på vår bröllopsdag), eller när vi bara fixar iordning slöjan och klänningen inför nästa bild, på en annan var vi på väg från ena ställer till det andra.

När vi var inomhus fanns det en snygg lobby liknande hörna där vi satte vi oss i en soffa vid fönstret där man ser ut över hela staden och bara var vilket blev ett superbra foto. Om ni har ett högt hus där man kan se ut över staden där ni ska gifta er rekomenderar jag er att bli fotade där för det blir superbra bilder som är annorlunda.

Så mitt tips är att ha en fotograf som tar spontana bilder utan att ni vet om det och bli fotade på ställen som inte är de mest vanliga =) Lycka till!

• frallan

Hoppa!!!!! Kan bli jätte fina bilder, men kan behövas några försök

Svar på tråden Annorlunda pose?