• Sackhina

    Att ta hans namn!

    Den stora dagen närmar sig och nu är papprena för namnbyte inskickade! Ingen återvändo alltså! Tungan ute
    Har alltid tänkt mig att då man gifter sig har man självklart samma namn sen, därför ska vi nu båda ta hans namn. han har sedan tidigare barn och vill därför inte byta, eftersom han vill heta samma som sina barn (självklart).
    Mitt "problem" är att jag har börjat fundera på det, det har alltid kännts så självklart, men nu när det är spikat, känns det  lite  jobbigt! Hur känner ni andra? Är det normalt att känna separationsångest över sitt namn?
    kan tillägga att vi har likvärdiga namn, ungefär lika lång och av samma typ!

  • Svar på tråden Att ta hans namn!
  • wiii

    Jag har precis skickat in papperna också, kan väl inte säga att jag har separationsångest men lite... hm, märkligt känns det allt!

  • frallan

    japp det känns kostigt!


    Jag behöll mitt efternamn som mellannamn... det kan man ju ta bort om man vill sen...då kändes det inte lika läskigt

  • Sackhina

    ja, haha, jag kan inte ta dubbelnamn för våra namn synkar inte på det sättet! Skulle låta helt sjukt!!

  • frallan
    Sackhina skrev 2011-02-28 12:59:21 följande:
    ja, haha, jag kan inte ta dubbelnamn för våra namn synkar inte på det sättet! Skulle låta helt sjukt!!
    Du kommer säkert älska ditt nya namn, kommer gå och mysa åt att ni är gifta och har samma namn
    Som en nystart och början på något fantastiskt!
  • pionspion

    Läskigt. Sitter med namnpappret & ska skicka in det. Jag har tyckt att det var självklart att jag ska byta namn, båda har helt vanliga son namn. Nu när det är dags blev jag lite fundersamObestämd. Men blir hans efternamn ändå, våra barn har hans efternamn.

  • Moemoe

    Jag har också lagt mitt som mellannamn och hans som efternamn, och kommer nog bara använda mellannamnent om det är aktuellt med något i jobbet då det kan vara bra att ha det namn man tidigare använt med olika kontakter och så. Vi hade en del diskussioner om hur vi skulle göra, men när jag fick hinderpsövningen från skatteverket och det stod att anmälan om efternamn är gjord, kändes det bara bra! Solig

  • Sebastiána
    Sackhina skrev 2011-02-28 12:45:00 följande:
    Den stora dagen närmar sig och nu är papprena för namnbyte inskickade! Ingen återvändo alltså! Tungan ute
    Har alltid tänkt mig att då man gifter sig har man självklart samma namn sen, därför ska vi nu båda ta hans namn. han har sedan tidigare barn och vill därför inte byta, eftersom han vill heta samma som sina barn (självklart).
    Mitt "problem" är att jag har börjat fundera på det, det har alltid kännts så självklart, men nu när det är spikat, känns det  lite  jobbigt! Hur känner ni andra? Är det normalt att känna separationsångest över sitt namn?
    kan tillägga att vi har likvärdiga namn, ungefär lika lång och av samma typ!
    Det är säkert normalt att känna separationsångest. Själv är javldigt fäsvid mitt na cvil absolut inte bya.
  • Sebastiána
    Sebastiána skrev 2011-02-28 21:01:15 följande:
    Det är säkert normalt att känna separationsångest. Själv är javldigt fäsvid mitt na cvil absolut inte bya.
    Ojdå, det behövs nya batterier på tangentbordet. Jag lovar, jag är nykter Det ska stå: "Själv är jag väldigt fäst vid mitt namn och vill absolut inte byta."
  • Sackhina
    Sebastiána skrev 2011-02-28 21:03:14 följande:
    Ojdå, det behövs nya batterier på tangentbordet. Jag lovar, jag är nykter Det ska stå: "Själv är jag väldigt fäst vid mitt namn och vill absolut inte byta."
    Skrattande Hahaha! ja ibland blir det lite roligt!
  • Tittski

    Jag ska ta hans efternamn, va självklart för oss och jag har inte seperatonsångest...men jag bytt en gång tidigare när mina föräldrar skiljde sig så byte jag till mammas och då hade jag faktiskt de....men denna gången kan jag inte vänta....läängtar som tusan =0))

Svar på tråden Att ta hans namn!