• 11juni2011

Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!

Godafton!

Jag tänkte dekorera borden på bröllopet med silverpaljetter alternativt "plast-diamanter", men jag behöver typ en liter för att det ska få någon effekt då det kommer så många gäster! Jag har börjat inse att "plast-diamanter" blir alldeles för dyrt. Men paljetter är ju lite billigare. Har hittat på tex Pandura men det är väldigt lite i förpackningarna, typ några matskedar.... (Jag är kock så jag vet inte hur jag skall uttrycka mängderna hehe)...

Någon som kan tipsa om bra affärer i GBG eller på nätet som har vad jag söker?

• Svar på tråden Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!
  • 11juni2011
    Hvidbrud skrev 2011-02-27 22:51:44 följande:
    Vilken färg?
    Gärna i silver! Eller i sån silver som glittar i regbågens alla färger om du förstår vad jag menar!
  • Potter

Du tror inte att knappkarlsson kan ha??

• du å ja bäjbä

kolla in på myheart.se och under färgtema silver.. finnns olika sorter/former

• MrsT2011

Ett gott råd är att kolla med de som ni hyr festlokalen av att det verkligen är OK med paljetter / konfetti eller annat som "drösslar". Många lokaler tillåter inte detta för oavsett hur noga man städar kommer det ändå dyka upp rester senare.

Tro mig, jag vet! Vi hade nyårsmiddag hemma hos oss, fem personer. Strödde ut guldstjärnor på bordet som var 5 mm breda. Nu, 14 månader senare, hittar vi fortfarande guldstjärnor lite varstans i lägenheten! =)

• MrsT2011

Kan du inte dekorera med mönstrade löpare istället? Lika "fyllig" dekor och mycket smidigare!

Svar på tråden Vart köper man billiga paljetter? Behöver mycket! BORDSDEKORATION!