Zelmah skrev 2011-02-27 16:09:36 följande:
3,4 öl per skalle är väl ändå inte så väldans mycket? Får de ca 4 glas vin+ 1 brudskål till det också så är det väl ganska rimligt? Det är ju en lång kväll och de hinner ju dricka en del på så många timmar. Slår man ut det på hela eftermiddagen och kvällen så är det ju inte så mkt.
Vi kommer nog köpa mer än 10 flak. Kanske 15 och några med cider också. Men det är ju så olika i olika sällskap hur mycket folk dricker. Hos oss tror jag att det kommer att gå åt en hel del.. (70-75 gäster) och då vill jag ha lite mer än vad jag tror kommer att gå åt för att ha en god marginal. Men vissa av våra gäster kanske dricker 9-10 öl och nån annan tar hellre 6-7 glas vin istället men nån annan kanske nöjer sig med 3-4 glas vin o nån med 4 öl så man får försöka räkna ut ett medeltal på hur mycket man tror att folk dricker o vad de helst dricker. Vi har inga som inte kan hantera alkoholen så vi behöver inte "dra ner på tillgången" däremot blir det nog inte så mkt starksprit, kanske att vi vill ha till några GT för att vi själva gillar det mycket.
OJ!
Ja jag hoppas verkligen inte att VÅRA gäster väntar sig att få en flaska vin per person PLUS 3,4 öl, PLUS brudskål.
JAG tycker det låter jättemycket!
Och Emblas mamma, du ville ju som du skrev i en annan tråd INTE att det skulle bli ett fylleslag.
Men det är svårt sånt där att beräkna...
Vi kommer inte att bjuda på någon sprit, och jag är rädd för alla våra musikerkompisar ska tycka, som säkert förväntar sig sånt.... :-/