• frallan

Den här ringen?

Jag har bestämt mig för att ta min pappas vigselring som min vigselring... känns jätte skönt. Men vi har pratat om att upgradera min förlovningsring lite och då köpa en ny förlovningsring till mig. Den vi köpte från början har jag insett är alldeles för otymplig att ha bredvid det som skall bli min vigsel ring.

Vill ju såklart ha en ring som är vacker och fin... men pengarna är det inte så gott om och vi har letat runt efter något som jag gillar och känns lite mer speciellt än en slät silver ring.

Jag hittade den här silverringen med 1 diamant som jag tycker är riktigt fin (kvalitén vet jag inget om men den passar vår ekonomi och självklart vill ju en fattiglapp som jag också ha en diamant, hihi)

Vad tycker ni om den? kostar 489:- på indo nordic...

Vet ni i fall det går att köpa silverringar med diamanter någon annan stans? Hittar inget på nätet...

• Svar på tråden Den här ringen?
  • prinsessanogrodan

Jättefin ring! Diamantring som ändå ger ett nätt intryck,inte så där jättemycket bling som bara blir för mycket på en del ringar, jättefin

• Moemoe

Tycker den är jätte fin! Har en kompis vars förlovningsring är i silver och hon har inte sagt något om att den har dålig kvalité, typ repas mycket eller något sådant.

• Loanne

Jättefin ring! Men silver är ju ganska mycket mjukare än guld, så om din pappas ring är i guld är ju risken att den sliter på silverringen... Jag hade kollat upp detta noga innan jag bestämde mig.

• frallan
    Loanne skrev 2011-02-27 12:48:28 följande:
    Jättefin ring! Men silver är ju ganska mycket mjukare än guld, så om din pappas ring är i guld är ju risken att den sliter på silverringen... Jag hade kollat upp detta noga innan jag bestämde mig.
    Hm, det skall jag kolla upp!
  • frallan
    Moemoe skrev 2011-02-27 10:08:13 följande:
    Tycker den är jätte fin! Har en kompis vars förlovningsring är i silver och hon har inte sagt något om att den har dålig kvalité, typ repas mycket eller något sådant.
    Åh det låter bra! Jag tycker om den mer för varje gång jag ser bilden Någon som har erfarenhet av indo nordic... måste väl vara ungefär det samma som andra stora kedjor när det kommer till silver...
  • frallan
    prinsessanogrodan skrev 2011-02-27 09:50:56 följande:
    Jättefin ring! Diamantring som ändå ger ett nätt intryck,inte så där jättemycket bling som bara blir för mycket på en del ringar, jättefin
    Vad kul att du gillar den! Du vet inte hur det är att ha en diamant ihop med silver.... kan väl inte vara någon skillnad mot guld menar jag... det är ju en pytte diamant:)
  • Ankis88

Jättefin ring tycker jag, min förlovningsring ser ungefär likadant ut
    Fast min är i platina och har inte "gapet" mellan ringen och diamanten, jag ville att diamanten skulle sitta jättefast och att det inte skulle finnas möjliga kanter då jag använder/kommer att använda labbhandskar varje dag på min skola/jobb .

Svar på tråden Den här ringen?