• ClaraH

Tips på "fyllerifrågor" till gästboken? När?

Vi tänkte fotografera gästerna för att kunna sätta in bilder i en gästbok. Vi tänkte att de skulle få skriva på lösblad och ha färdiga frågor som de fyller i.

Vi ska fråga efter:
    Namn:
    Relation till brudparet:
    Hur träffade ni brudparet första gången:

Vi skulle vilja ha tips på ytterligare frågor och också på erfarenheter och tankar på när under festen man ska fylla i gästboken.

• Svar på tråden Tips på "fyllerifrågor" till gästboken? När?
  • Moemoe

Jag har köpt likadan som hysterica75. Glad

En fråga kan ju vara "Detta tror jag brudparet gör om 5 år" så kan man svara typ skaffat söta barn, flyttat till spanien osv.

En annan, "Beskriv bruden med tre ord" och likadant för brudgummen.

Eller kanske "Ett minne jag och bruden delar" och likadant för brudgummen. Och känner man bara en av dem kan man ju fylla i för bara bruden/brudgummen.

Tror vi kommer ha gästboken framme vid avecen och sedan på baren alternativt ett bord i festlokalen. Vi kommer kanske att ha gästboken framme under middagen också om det finns någon lämplig plats, men det är nog flest som fyller i vid avecen och kalaset. Eller vad säger ni som gift er?

• missyJ
    hysterica75 skrev 2011-02-26 12:14:11 följande:
    www.myheart.se/84-bok-brollopsboken.html

jag köpte den här:)

vill du fota en av sidorna och lägga in här? så man ser hur frågorna?

ja köpte en sån i tro om att jahittat den ja ville ha, tjo fick ja! Va helt fel!

så är lite intresserad över om ja ska beställa lika som dig?

• hysterica75
    missyJ skrev 2011-02-26 16:13:17 följande:

vill du fota en av sidorna och lägga in här? så man ser hur frågorna?

ja köpte en sån i tro om att jahittat den ja ville ha, tjo fick ja! Va helt fel!

så är lite intresserad över om ja ska beställa lika som dig?

kan jag göra imorron:) men det va inte så många frågor. e bara en sida som man ska fylla i.. men jättekul:)
  • Sebastiána

Ha inte för många frågor bara. Gästerna ska ha tid/orka fylla i dem också. De jag känner hatar att skriva i gästböcker. Jag har en modern "Mina vänner"-bok som det var mycket svårt att få kompisarna att fylla i.

• ClaraH
    Sebastiána skrev 2011-02-26 20:11:21 följande:
    Ha inte för många frågor bara. Gästerna ska ha tid/orka fylla i dem också. De jag känner hatar att skriva i gästböcker. Jag har en modern "Mina vänner"-bok som det var mycket svårt att få kompisarna att fylla i.
    Nej, det är nog bra att tanka på att det inte är för många frågor. Vi tänkte kanske ha lite "fri text" utrymme också och kanske utrymme att rita något. Frågan är om man kan ha nästan bara fritt, kände att det var lite bra med "fyllerifrågor".
Svar på tråden Tips på "fyllerifrågor" till gästboken? När?