• ast

hyra klänning?!?

Hej!
    Jag har egentligen inget behov av att äga min klänning, men hur funkar det att hyra? Kan man hyra  alla klänningar i alla brudbutiker? Vad kostar det att hyra? Brukar hyrklänningarna vara ok?

Jag har som ni märker många frågor. Finns det nån mer här som tänkt hyra? Det är jätteviktigt för mig att ha en vacker och modern klänning och se tipp topp ut, men måste man verkligen köpa klänningen?

• Svar på tråden hyra klänning?!?
  • thean

Hej!
    Häromkring tror jag det kostar runt 3000 kr för att hyra en fin och fräsch brudklänning. Vet inte om det är nån skillnad mellan hyrpriset o klänningens köpe-pris dock.

Var på ett bröllop nyss där bruden hade en jättefin klänning (draperat liv, lite vidd i kjolen och satt som en smäck) o den var hyrd!

Känner som du, har eg inget behov att att äga en klänning, mer än om något skulle hände med hyrklänningen som om klackarna skulle ha sönder tyget eller så?! Men det finns jättefina klänningar för ca 3000 kr med (provade en underbar Mark Lesley för 3100 kr! trodde den kostade mkt mer tills jag kollade prislappen) så då kan man ju lika gärna köpa!

Åk o titta vetja! =)

• Sebastiána

Det går att hitta väldigt billiga klänningar på Tradera. En brudklänning används ju bara en gång så det kan funka att köpa en begagnad. Det finns många oanvända klänningar ute också för 2000-3000:- : någon köpte klänningen i god tid, men blev gravid, någon annan har ångrat sitt köp och köpt en klänning till, och säljer den första billigt.

• ast

Det är egentligen inte prislappen som är grejen utan mer att det känns helt onödigt at lägga över 10000 på en klänning som bara kommer användas en gång. Men däremot är det superviktigt att det blir helt rätt klänningoch om jag känner mig rätt så kommer den jag hittar att vara dyr SkrattandeFrågan är bara om det går att hyra alla klänningar istället för att köpa dem så att säga.

• Piiiip

Här i Karlstad finns bara två butiker med brudklänningar. Bara den ena hade en hyrsektion och det var inte många klänningar på de ställen. Förvisso var klänningarna fina och fräscha, men t.ex. för min storlek 34-38 så fanns det bara fyra klänningar att välja på. Ingen var min drömklänning.

Så ge dig ut i god tid, om du inte bor i en storstad!

Svar på tråden hyra klänning?!?