• ast

Vilka är de bästa bröllopsbutikerna i Stockholm?

Hej!
    Jag ska åka till Stockholm med en kompis och prova brudklänningar mm.  Ska bli jättekul! Vilka butiker får jag inte missa? Jag vill se Garamajs och nixas klänningar. Kanske även KiK. Vilka är de bästa butikerna för accessoarer? Är det nåt annat jag borde passa på att se. En väldigt öppen fråga, men jag är jättetacksam för de tips jag kan få.

Ha det gott alla blivande brudar!

Ann-Sofie

• Svar på tråden Vilka är de bästa bröllopsbutikerna i Stockholm?
  • Glamourama

Kika in på bröllopskällaren på Hornsgatan, de är supertrevliga, och har en massa fina klänningar.
    T-bana Zinkensdamm.
    Vill du ha acessoarer som inte bara strålar brud, så gör ett besök på Laura på Norrmalmstorg.
    Lycka till!

• mariat709

Nyöppnade Lilly på Birger Jarlsgatan är den klart bästa bröllopsbutiken i Sthlm. Jättebra personal och stort utbud. Man måste boka tid för att prova, då får man en timme och egen personal som hjälper en. De har även en trevlig soffa där ens vänner kan sitta och få dryck och choklad medans man provar. Jag kan verkligen rekommendera dem - har själv köpt min klänning där. Gå in på www.lilly.nu och kika.
    De har endast max 2 veckors leveranstid, jag fick min klänning efter 1 vecka.

Lycka till!!

• Biscuit

Åk till Hornsgatan, där har du tre butiker ganska nära varandra. Sen tycker jag också att du ska försöka hinna till Lilly. Om du ska hoppa över någon butik så skippa brud o fest på drottninggatan!

• eigollet

Missa absolut inte Stockholm Brud och fets på Hornsgatan!! De är otroligt hjälpsamma , med ett jättebra utbud av acessoarer också.

Lycka till!

• ast

Å vad bra. Precis sånt här behöver jag veta.

• nyförlovad

*puffar* fler tips?? har tagit ledigt en dag nästa vecka och ska åka och prova! hur många butiker hinner man med? någon som har fler tips? 

• Bullemor

Jag tycker inte att bröllopskällaren va så bra.. Hon i butiken va inte alls otrevlig men inte så värst hjälsam.
    Jag valde ut tre klänningar och provade dom och försökte hitta några andra modeller men visst inte riktigt vad jag ville ha. Och ingen hjälp med att kolla fick jag så jag och min tärna gick vidare till Stockholms brud och fest och där kan vi snacka service!
    Jag provade den klänningen med thyll och stenar som jag va helt säker på att jag ville ha men det såg ut som sk*t på och kände att jag va nere på ruta noll igen och inte visste alls vad jag skulle leta efter eller hur andra modeller såg ut men hon som hjälpte mig i affären såg ut en klänning som hon trodde att jag skulle passa i men också tycka om. Och JACKPOT det va min klänning hon tog fram, så fin så jag köpte den direkt!
    Så dom kan jag varmt rekommendera! Brudkällaren hade inte så snygga klänningar, kändes som mycket äldre modeller och inte så mkt nytt..
    Sen bröllopsbutiken på st eriksplan är inte heller något att hurra för som jag nämt i tidigare tråd, dom va ganska otrevliga och man kände sig bara besvärlig!

• nyförlovad

Menar du Stockholms Brud o Fest på Hornsgatan eller Drottninggatan? Är det samma kedja?

• Biscuit

Haha, var på Bröllopsbutiken på St Eriksgatan, vilket skämt. Har läst i någon tråd tidigare att det inte var så trevliga men jag tänkte att alla kan ju ha en dålig dag. Säger bara att det var tur att jag hade en av mina underbara tärnor med mig. Helt plötsligt blev vi lämnade helt, för att hon skulle prata i telefon i en kvart. Hade jag varit ensam hade jag blivit ståendes där då det inte är så lätt att ta sig ur en brudklänning själv. Hon som "hjälpte" mig(mellan telefonsamtalen)  tyckte också att jag skulle köpa en klänning som var ungefär 1 dm förkort, jag skulle bara ha ett par söta skor till så skulle det vara bra. Det såg inte klokt ut.

Nu har jag en tid bokad hos Lilly så jag håller tummarna för bättre lycka där!  

• Biscuit
    nyförlovad skrev 2011-03-03 09:44:13 följande:

Menar du Stockholms Brud o Fest på Hornsgatan eller Drottninggatan? Är det samma kedja?

Nej nej det är verkligen inte samma!

Stockholm Brud o Fest uppfattar jag som trevliga och service minded även på en lördag. Brud o Fest på drottninggatan är ganska ointresserade av en som kund och har bara maränger.
  • Moemoe

Håller med alla som sagt Stockholm Brud&Fest på Hornsgatan, super trevliga, bra service och utöver de man själv valt att prova så hittade de bra alternativ som var i samma stil och även lite annorluna som passade ens figur och så. Rekommenderas!

Sedan köpte jag min klänning på Kik, super nöjd! Så självklart tycker jag det är värt ett besök! Har också smycken och slöjor och liknande, men vet inte riktigt hur mycket då jag bara tittade på klänningar när jag var där.

• T san

Nä, jag tycker Bröllopsbutiken på St Eriksgatan är bra! Bra service och stort utbud.

Se till att ni bokar tid i de butiker man måste boka tid i. Många av de butiker som nämns ovan är öppna för alla alltid och ja, då är det inte lika bra service och det kan vara rikgit mycket folk på lördagarna, speciellt nu när solen börjar skina och sommaren (läs: bröllopstiden) närmar sig. :)

LYCKA TILL!

• Aniara4
    T san skrev 2011-03-03 21:42:15 följande:
    Nä, jag tycker Bröllopsbutiken på St Eriksgatan är bra! Bra service och stort utbud.
    Många verkar ha en annan erfarenhet. Men de kanske har bra och dåliga dagar?
  • T san
    Aniara4 skrev 2011-03-03 22:09:39 följande:
    Många verkar ha en annan erfarenhet. Men de kanske har bra och dåliga dagar?
    Jag träffade väl rätt personal den dagen :)
  • Hidalgo

Hej!
    Jag hoppas att jag inte är försent ute!
    Jag bodde tidigare i Stockholm och har varit på de flesta ställen och bara kikat lite...

När jag väl skulle prova, med syrran och mamma, gick jag först till Stockholm Brud & Fest på Hornsgatan (på Söder) Fick superservice av en jättetrevlig tjej, provade 2 klänningar, fastnde direkt för den ena.
    Tänkte att jag skulle kolla in fler butiker, gick till Garamaj och Milagro, provade 2 klänningar, bla den jag fastnat för på Brud & Fest.

Det hela slutade med att jag gick tillbaka dit och köpte klänningen av den trevliga tjejen. Servicen och kunnandet hos dem är oslagbara. Håller med ovanstånde kommentarer angående butiken på Drottninggatan, helt värdelös på alla sätt!

Lycka till med letandet!

• Fen2011

Jag hittade min drömklänning hos BridalOutlet.Glad
    Lycka till!

• eigollet

Stockholm Brud och fest hjälpte mig och min bortkomne make från att vare helt lost  till 100 % nöjd.
    Helt underbara tjejer som jobbar där!

• Aniara4

Nu har jag också varit på Lillys och är toknöjd! Jättebra och trevlig service, hon ansträngde sig verkligen för att jag skulle hitta rätt, förstod vad jag var ute efter och kom med förslag, och lät det ta den tid det tog.

Dessutom hittade jag en klänning som satt som en smäck, vilket ingen klänning har gjort förut! Jag gillade också att klänningarna var så stadiga, och tror nästan jag kommer att kunna vara utan bh trots mina hängiga DD-kupor! Flört

En annan sak som var bra är att klänningarna antingen finns i lager i butiken eller beställs på två veckor. Många butiker har ju runt 3 månaders leveranstid, vilket blir rätt knepigt om man som jag hoppas på att gå ner i vikt men inte vet hur mycket. Det gör att jag kan fortsätta titta runt i lugn och ro och se om jag faller för nån annan klänning, men gör jag inte det går jag bara och köper den här, som kommer att finnas kvar till oktober. Jag kommer nog inte att vänta alltför nära inpå bröllopet (september), men kanske till maj om jag kan hålla mig...

Men jag måste också upprepa mitt omdöme om Bröllopskällan, var där igen och träffade samma tjej, en relativt ung tjej som är rätt kort och har  brunt hår bakåtdraget i en svans. Hon är verkligen supertrevlig!

• Popcorn81

Bröllops-Festkläder i Bålsta, 5 mil norr om Sthlm. Du bokar tid, möjligt både kvällar och helger.

Svar på tråden Vilka är de bästa bröllopsbutikerna i Stockholm?