• MrsT2011

    "Kartongtårta" till presentbordet?

    Fick tips om detta som en kul detalj till presentbordet. Den översta kartongen i pyramiden ska inte ha lock utan där kan gästerna lägga kuvert m.m. Dekoreras med papper och band enligt bröllopets tema.

    Någon som har gjort en sådan?? Var köpte ni kartongerna och hur mycket kostade dessa?

  • Svar på tråden "Kartongtårta" till presentbordet?
  • frallan

    Låter som en rolig idé... du har ingen bild på något liknande lite svårt att se det framför mig:) Du menar helt enkelt en tårta av kartonger typ en trave med paket och sen en öppen låda högst upp?

  • Chicita

    Skulle kunna tänka mig att göra den av en trave med runda askar istället, kanske limma dom på varandra men ta ut hål (motsvarande storleken på botten på den ovanför) så att hela pyramiden blev ihålig...

    Nu fick jag igång hjärnkontoret, eller pysselkontoret kanske jag ska säga *S* 

  • queenelin

    Förut hade IKEA ett set med massor av runda askar för inga pengar alls, fast jag vet inte om de finns kvar. De fanns bland inslagspappren och dylikt.

    Jag tycker att idén är bra, jag har sett flera stycken till salu här på BT, fast jag tror att du kan göra en snyggare själv!

  • MrsT2011


    Precis såhär tänker jag mig! (Tack för länken) Med rätt papper och band kan man alltså skapa en kopia av bröllopstårtan. Jag tänker mig dock bredare askar så att den översta asken utan lock rymmer en del kuvert och andra eventuella småsaker som gästerna har med sig. Fast idén med att göra hål och göra hela rasket ihåligt var ju kanonbra!!

    Hellre stora fyrkantiga askar än små runda känner jag, får nog åka till IKEA och kolla läget. Kanske finns på Rusta eller Jula förresten? Har huset fullt av skokartonger men inga som passar ihop! =)
  • Chicita
    MrsT2011 skrev 2011-02-25 09:55:51 följande:


    Precis såhär tänker jag mig! (Tack för länken) Med rätt papper och band kan man alltså skapa en kopia av bröllopstårtan. Jag tänker mig dock bredare askar så att den översta asken utan lock rymmer en del kuvert och andra eventuella småsaker som gästerna har med sig. Fast idén med att göra hål och göra hela rasket ihåligt var ju kanonbra!!

    Hellre stora fyrkantiga askar än små runda känner jag, får nog åka till IKEA och kolla läget. Kanske finns på Rusta eller Jula förresten? Har huset fullt av skokartonger men inga som passar ihop! =)
    Sista sidan där hade massor med kartonger i alla möjliga former och storlekar, många set också som inte kostade skjortan :)
Svar på tråden "Kartongtårta" till presentbordet?