• plankton

Vad passar till grönt

Vi gifter oss den 3e september och vill ha lite sensommar/höst- känsla.
    Jag älskar grönt och vi har tänkt oss två nyanser av grönt som färgtema. MEN vi känner att man kanske ska ha en till färg att bryta av med men VILKEN??
    Har fått hjärnsläpp och tycker inte att nåt passar. Det gäller främst dukning och annan dekoration men även kanske till brudbuketten. Hjälp!

• Svar på tråden Vad passar till grönt
  • MrsT2011

Off white kanske? Alltså creme-nyanser. Eller ljus, ljus citrongul? Vaniljgul? Lila och grönt är ofta väldigt vackert ihop, men ljuslila blir kanske för vårigt. Med rätt gröna nyanser skulle nog mörklila bli väldigt snyggt.
    Vad sägs om ljusgrönt, mörklila och cremefärgat? Ljusgrönt och cerise funkar också.

Jag var faktiskt på bröllop 3 september 2005 (!!). Det paret hade lime som genomgående tema, med limekola på borden och limefrukter i brudbuketten. Det var jättesnyggt och roligt!

• Semlorna

Vi ska ha limegrönt och citrongult och använda dom två frukterna i dukningen. Annars tycker jag mörkare grå, vissa ljusare rosa, guld, silver, orange, mörklila osv alla passar till grönt beroende på nyans och vad ni vill uppnå.

• snartfru

Orange blir väldigt vacker tillsammans med grönt och det är dessutom en höstfärg.

• 2011bröllop

Håller med om orange är jätte vackert till grönt o  vill man ha det lite gulligare men inte flicksött så är aprikost o vit med fint till lycka till !!!!

• plankton

Åh, vad mycket inspiration jag har fått av er. Tack så mycket! Nu måste jag sova på saken Skrattande

• Sockersaken

Vi ska ha ljusgrön och ivory. Eller ja, cremefärgad vit. Tycker det passar :)

• annicka

Vi ska ha grönt och vitt, men små inslag av ljusrosa :)

• Chicita

Det beror ju mycket på vilken grön ni har...
    Är det kall grön eller varm?

Till varm grön (lite gulaktig grön) så passar ju guld, rostfärgat, vinrött mm, om man vill ha mer färg. Annars creme-varianter, lite ljusgul-vit så att säga...

Till kall grön (nästan lite silvrig / blå) så passar grått, silver, blått, lila, rosa. Och krispigt vitt, eller nästan lite grå-vitt 

• Dannis

Jag gillar grönt med guld, brunt och champagne.  Det är något sånt jag tänkt mig själv :)

• nikkihag

Jag tycker också att brunt, guld och champagne är skitsnyggt :) Till det passar grönt jättebra.
    Andra färger tycker jag blir för skrikigt nästan som påsk eller så. 

Svar på tråden Vad passar till grönt