• lillabjörn

Dekorväv/markväv- vad kan man göra med det?

Jag behöver inspiration! Kan man klä in en lokal, väggarna, med det- eller blir det fult?

Hoppas ngn pysslig har lite roliga idéer! ;)

• Svar på tråden Dekorväv/markväv- vad kan man göra med det?
  • Moster Stina

Jag har varit på ett bröllop som slog allt vad jag varit med om i festväg innan!
    Fantastiskt dekorerat var det, och såg JÄTTEdyrt ut!

Men när jag pratade med pyntaren själv så visade det sig att allt var jättebilligt.
    På borden hade de dukat med odlingsväv. Lite ihoprynkat, med en massa ljus och prydnadskål med vita rosor såg det fantastiskt ut.
    För att inte säga hur vackert det var i taket!!!

De hade om jag minns rätt, hängt typ 4  tvättlinor längs med taket, fast en lagom bit ner.
    Sen hade de hängt över odlingsväv som mattor tvärs över. En bit ifrån varandra. Alltså inte över hela taket, utan bara "lagom" mycket.
    Det var SÅÅÅÅ vackert! Jag vill också ha det så, men kommer att vara i sjunde månaden då, och gissar att just JAG väl i alla fall inte skall klättra! Får se hur mycket jag får min blivande att gå med på!

• lillabjörn

WOW!!! Vilket supertips, precis vad jag hoppades på. TACK!

Har du ngn bild? Har så svårt att föreställa mig...

• Chicita

Googla på "fiberduk bröllop" exempelvis.

Får upp lite såna här bilder då:

• Anna89

wow! vars kan man köpa sådant?

• lillabjörn

herregud vad vackert!!!! tack!

• jonsar02

Odlingsväv ska man kunna köpa på t.ex. Granngården, Plantagen, Blomsterlandet m.m.

• Chicita

Fiberduk och odlingsväv (odlingsväv är lite mer följsam än fiberduk men är i princip samma sak, känn er fram för att få rätt "fall" på det för det som NI ska ha det till) kan man köpa på ställen som har trädgårdsprodukter.
    Även ÖB, Biltema mm kan ha sånt också.
    Oftast är det väldigt billigt per meter. Typ 2-3:- metern (ex 100 meter för 250  

• lillabjörn

OK! Tack!

Någon som vet var man köper papperslyktor liknande dessa?

• Moster Stina
    lillabjörn skrev 2011-02-23 13:17:15 följande:

OK! Tack!

Någon som vet var man köper papperslyktor liknande dessa?

Köp en massa vita på IKEA och spraymåla kanske? Det borde ju gå!
  • EA83
    Chicita skrev 2011-02-23 13:14:22 följande:
    Fiberduk och odlingsväv (odlingsväv är lite mer följsam än fiberduk men är i princip samma sak, känn er fram för att få rätt "fall" på det för det som NI ska ha det till) kan man köpa på ställen som har trädgårdsprodukter.
    Även ÖB, Biltema mm kan ha sånt också.
    Oftast är det väldigt billigt per meter. Typ 2-3:- metern (ex 100 meter för 250  
    Vart hittar du så billigt som 2-3:- metern? Jag hittar bara som kostar typ 15-20:- metern :(
Svar på tråden Dekorväv/markväv- vad kan man göra med det?