• Rickina

Någon som har erfarenhet av engångskameror?

Finns det fler än vi som ska ha engångskameror på borden under fest och middag?
    Har ni valt era?
    Hur vet man om det är bra kameror som er ger bra bilder?
    Har alla engångskameror skrikiga färger? :)

Tacksamt med lite kamera hjälp :)

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av engångskameror?
  • snartfru

Har inte allt för myckrt erfarenhet ac engångslkameror men kan säga att man ska bara köpa de som är utrustade med blixt, lägg gärna lite merpengar. dem så får ni lite bättre kvalitet. www.myheart.se har fina engångskameror för bröllop. Hoppas det var lite hjälp.

• Rickina
    snartfru skrev 2011-02-23 10:06:25 följande:
    Har inte allt för myckrt erfarenhet ac engångslkameror men kan säga att man ska bara köpa de som är utrustade med blixt, lägg gärna lite merpengar. dem så får ni lite bättre kvalitet. www.myheart.se har fina engångskameror för bröllop. Hoppas det var lite hjälp.
    Det var verkligen till hjälp, mer än vad jag visste iaf. Stort tack!
  • stjärna18

Vi ska ställa ut kameror på borden på festen. Jag köpte mina på calligraphen och har ingen aning om de är bra, men de är fina. Det jag kommer ihåg från när jag var yngre var att korten ofta blev väldigt mörka så man får be folk använda blixten för bästa kvalité.
    Jag tror att de flesta kameror är likvärdiga, men det är väl bara att fråga i en fotoaffär vad de rekommenderar!

• Oniq

Mina vänner hade engångskameror på borden, sådana där vita med 'wedding' tryck på med små fina lappar som bad gästerna att fota och allt.

MEN av ca 10st kameror fick dom allt som allt max 10st bilder som var okej. Det är väldigt dyrt att framkalla och otroligt varierat resultat. Svårt att få kamerorna att ta vettiga bilder med blixt (då festen var inomhus - ljust då det var sommar) blev många bilder väldigt mörka och oskarpa.

Vi kommer att uppmana folk att ta med sig sina digitalkameror och så har vi en laptop framme som man kan tanka över bilderna till på direkten (om man vill).

• Hvidbrud

Vi hade engångskameror med blixt på alla borden. Måste säga att det var rent slöseri med pengar.... Vi bad även gästerna om cd/USB/länk till de bilderna de tagit under festen och DÄR fanns alla roliga bra bilder som visade hur gästerna uppfattade festen.

• Rickina

Hmm, ok, detta med engångskameror kanske vore dumt då. Bättre som Oniq skrev att me gästerna ta med sig sina egna kameror så kan vi alla dela på bilderna sedan. Tack ska ni ha för att ni delar med er av er erfarenhet.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av engångskameror?