• frallan

slöja eller coiffe?

Jag känner mig lite kluven till om jag skall ha slöja eller en såkallad birdcage. Å ena sidan så kommer man ju inte undan med att ha slöja någon annan gång i livet... så det kanske är kul att få ha det en gång. Å andra sidan är jag vääääääldigt förtjust i flor och vackra fjäder/blomkreationer.

Vad tycker ni tillexempel om den här birdcagen? Kan inte bestämma mig för om den är för mycket...

• Svar på tråden slöja eller coiffe?
  • Zelmah

till ert cirkustema tycker jag att flor passar väldigt bra! Och det är ju så snyggt! :)

• frallan

Puff puff...

Tycker ni den här är snygg? Dom är så rysligt dyra att köpa utomlands med frakt och allt och denna kostar bara 199:- man skall ju inte köpa billigt bara för att köpa, men den är väl rätt fin ändå? Eller tycker ni att den ser billig ut? För det vill man ju inte...

Tänkte först göra en själv... men har insett att det inte är det lättaste att hitta flor att köpa... visst det finns på utländska sidor... men jag är så trött på allt väntande och så kan det bli fiasko av allt när det väl kommer.

• jkbr

nä den var inte så fin tycker ,jag förstor blomma, men det är kanske vinkeln på bilden. finns massa fina flor på ebay annars

• frallan
    jkbr skrev 2011-02-23 00:24:40 följande:
    nä den var inte så fin tycker ,jag förstor blomma, men det är kanske vinkeln på bilden. finns massa fina flor på ebay annars

För krångligt och tar sån tid...
    Har beställt så mycket från utlandet redan och inget kommer i tid och dröjer... börjar tröttna lite på det. Men visst fins det finare... etsy har ju sjukt många fina men då kostar dom ju typ 600 med frakt och det tycker jag är lite mycket... har inte så mycket pengar... men ska kolla in ebay nu.
  • ShoegirlNYC

Jag ska själv ha flor och det behöver inte alls vara så svårt att göra själv! Jag köpte brudtyll i närmsta tygaffär och knåpade ihop med ett diadem och små hårklämmor. Men sen beror det ju såklart på vad man vill ha Skrattande Finns även beskrivningar på nätet hur man gör. Här är en prototyp på den jag ska ha.

• Rebecka och Jens

Jag älskar coiffe och ska absolut ha det på mitt bröllop! :)

Jag har försökt hitta den ultimata att köpa, men hittade istället ett jättevackert prickigt ivoryfärgat tyll på OldTouch, second hand i Stockholm. Köpte några små rosor i plast på Fröken Söt, och ett enkelt hårspänne på kicks. Ska nu försöka mig på att göra en egen vacker, till bra mycket billigare än de jag hittade i bröllopsbutikerna... Hoppas bara på att jag blir nöjd och att jag inte i slutändan måste gå och köpa mig en ändå... men det får tiden utvisa. :)

• frallan
    ClaraH skrev 2011-02-23 12:04:29 följande:
    Vill inte göra dig ledsen, men jag gillar inte coiffes, om vill vill ha en ärlig åsikt. Mycket finare med slöja eller diadem eller blommor tycker jag.
    Det klart att jag vill ha alla åsikter:)

Personligen tycker jag att det är snyggare med flor men känner väl kanske att slöja kan man inte använda någon annan gång så då blir det ju lite extra:)
  • frallan
    ShoegirlNYC skrev 2011-02-23 14:28:12 följande:
    Jag ska själv ha flor och det behöver inte alls vara så svårt att göra själv! Jag köpte brudtyll i närmsta tygaffär och knåpade ihop med ett diadem och små hårklämmor. Men sen beror det ju såklart på vad man vill ha Skrattande Finns även beskrivningar på nätet hur man gör. Här är en prototyp på den jag ska ha.

Ser jätte fin ut! Romantisk! Skulle absolut kunna tänka mig att knåpa ihop något själv  men jag vill inte ha vanligt brudtyll dock... tycker det är så snyggt med nät flor, men det är inte det lättaste att hitta på metervara i sverige. Har hittat svart, men jag vill ju ha vitt. Finns att köpa på utländska siter, men är så trött på att vänta och vänta och vänta på allt man beställer hela tiden;)
Svar på tråden slöja eller coiffe?