• AoH

Extensions - sätta i clips själv eller gå till frisör?

Ska ha en frisyr som den på bilden på mitt bröllop och en kompis till mig ska hjälpa mig. Jag behöver ha extensions men frågan är vägar man köpa själva med clips och sätta i hemma eller bör man gå till frisör som ser ut rätt färg och klipper till det? Vad har ni för erfarenheter?

• Svar på tråden Extensions - sätta i clips själv eller gå till frisör?
  • ShoegirlNYC

Jag ska också ha en liknande frisyr som din och jag köpte mitt hår i stockholm. Min frisör tyckte att clip on är bäst för det kan man ju använda när man vill och hon hjälper mig att klippa till det! Jag betalade 500 kr för en hel förlängning + clips, vilket är väldigt billigt för det är äkta hår!! De har även en hemsida man kan beställa från Taj Mahal heter butiken.

Om du inte bor i närheten av stockholm kan du ju beställa från hemsidan och välja en färg som ser ut att vara så nära din som möjligt och passar det inte när du fått det, byta till en annan. Men det är som sagt mycket lättare att beställa där man kan prova ut i butik.
    Väljer du ändå att beställa från nätet ska du matcha med den färg du har bak på huvudet, för att det inte ska bli en för ljus färg. När man sätter i clipsen så kommer ju håret under ditt eget och då ser det naturligare ut om du har en nyans mörkare än ljusare. Det är de tipsen jag har fått!

Lycka tillSkrattande 

• perfektionista

Clip on sliter inte på håret, och så kan man ju välja när man ska ha det på. Både enklare och billigare och minst lika snyggt! =)

• perfektionista

Jessica Simpsons Hairdo är ett bra alternativ. Finns i vissa butiker och på nätet.

• AoH

Köpte ni själva och tog med er till salongen? Tyckte de att det var ok? Gjorde ni frisyren på salong? Jag har en kompis som ska hjälpa mig med frisyren. Är det ändå möjligt att få löshåret till klippt en tid innan det är dags att sätta upp tror ni?

Tack för tipsen! 

• ShoegirlNYC

Ja jag har köpt mitt hår själv. Jag ska också göra mitt hår själv. Jag pratade med min frisör och hon sa att det var helt ok att ta med håret till slongen och så hjälper hon mig att klippa till det. Så fråga där du brukar klippa dig, de fixat det säkert!!Glad

• Ciccci

beställde clip ons idag
    Ska ha löshår till min frisyr, för att få lte mer längd o volym.. :)
    Frissan kommer sätta in dom när hon gör frisyren!

• prinsessanogrodan

Min frissa ska göra mina extensions...det blir ju dyrare men då får jag ha långt hår i flera månader Mitt eget hår är når inte ens till axlarna och är det där typiska tunna mjuka skandinaviska håret....jag tycker om mitt hår i vanliga fall, men till en uppsättning på vår bröllopsdag...njae...det räcker liksom inte till den rejäla knut jag vill ha i nacken och jag har alltid velat prova att ha extensions...nu har jag en bra ursäkt att lägga pengar på extensions

Svar på tråden Extensions - sätta i clips själv eller gå till frisör?