• snartfru

Bjuda fotografen på mat?

Jag har anlitat en fotograf i 12 timmar till våran bröllopsdag för 10 000:-.
    Men bör man bjuda på mat? Ett kuvert kostar 2000:- så det känns som väldigt mycket att bjuda på.
    Samtidigt kan jag knappast låta honom svälta under 12 timmar. Hur löser ni detta?

• Svar på tråden Bjuda fotografen på mat?
  • Wille Jr

Vi bad köket fixa pyttipanna.
    Klart han ska ha mat, men vad bestämmer ni.
    Inte tusan kommer er fotograf vilja ha 3 rätters.
    Har ni inte Dj, Bröllopsband m.m som också är hungriga?

• Liina86

Vi har också fixat med köket så att bandet och fotograf och så får något enklare. Var inga problem! Självklart betalar man inte fullt kuvertpris även om de skulle få hela bröllopsmiddagen eftersom det är en massa annat som ingår i kuvertpriset.

• MKF

Fotografen behöver alls inte äta bröllopsmaten. Något enklare räcker och är antagligen mycket smidigare. Som fotograf vill man inte sprida ut middagen över flera timmar utan det är bättre att äta snabbt och sedan vara redo att fota.

Det har tidigare varit diskussion här om huruvida fotografen borde ta med sig egen mat. Det tycker jag är opraktiskt då köket inte vill ha någon som ska springa och värma mat mitt i all stress som de har. Köket brukar kunna ordna något enklare åt fotograf, band/dj och övrig personal vid ett tillfälle som passar dem bra.

• GnuGS

Ofta erbjuder cateringföretag/festvåningar så kallad ”personalmat”, till fotografer och andra som jobbar på festen. Fråga efter det!

• snartfru

Tack så mycket för all hjälp!

• SposaRoma

Jag vet att du redan har fått svar men jag svarar ändå :)

Fotograf, dj, servispersonal, etc ingår i mitt cateringpaket som "tilläggsbord". Deras mat är inte 3-rättersmiddag, men så att de får en enklare ihopsättning av det som finns. Kostar en hundring per skalle. 

Svar på tråden Bjuda fotografen på mat?