• Sarastiko

Vad ska ni ha för servetter?

Jag och min blivande hade bestämt oss för att köpa servetter på IKEA.. Vi känner att servetterna är inte så speciella för oss. De vita stora som finns är ändå bättre än många andra men nu tycker svärmor att vi ska ha lite kraftigare som är lite mer som linne..

Vi ska ha organzaband som servettringar så det är inga avancerande vikningar som skall göras.. Men
    vi har inte bestämt oss än hur vi ska göra.. Det jag behöver hjälp med är att få tips om billiga men bra servetter, få se om vi tänker om ;)

Så vad ska ni ha för servetter?

• Svar på tråden Vad ska ni ha för servetter?
  • c4trin

Vi har beställt från karins.servettryck.dinstudio.se/empty_4.html
    Svarta vanliga servetter med vårt monogram och datumen vi ska gifta oss i guldtryck. Superfina!
    Både stora till maten och mindre till tårtan och kaffet.
    Kostade bara 2 kr st så de e ett superbra pris tycker jag!

• Sarastiko

Jo men vi vill inte ha något tryck på, hur är materialet? Glad

• sandis1977

Vi ska ha vita i linne som jag lånar av en kompis vars mamma sydde dem till hennes bröllop förra året.
    Servettringar gör jag själv mha pärlor ståltråd och en kraftigare metallbas på 6 cm.

• c4trin

De e inte helt super, som vanliga servetter helt enkelt.. Ska man ha finare så blir de säkert dyrare.. Men IKEA som du skrev kan jag tänka mig har lite finare till ett bra pris

• Lindahl

Vi hittade (av ren tur) servetter när vi var iväg med några vänner som passade perfekt till vårt bröllop.
    Jättefina matservetter i svart med lite linnekänsla.
    Kaffeservetterna köpte vi på Ikea, sen satt jag och bästa vännen och hade terapiarbete en kväll med att sätta snygga silvertryck på alla servetterna....
    Blev superläckert!!!!

• Emblas Mamma

Har samma idé som TS!
    Hade gärna haft linneservetter men skulle aldrg lägga dom pengarna när folk ändå inte bryr sig.. ;)
    Så det blir vanliga vita servetter, men så ska jag göra vackra servettringar i ljkusgrönt och något vackert band så det blir lite stilfullt. Mycket billigare med :)

• ClaraH

Funderade ett tag på att sy tygservetter i bomull, men ni känner jag inte för att sy minst 80 servetter, det får vara. Jag ska försöka hitta pappersservetter med linnestruktur, hittar jag inte det så får det bli från IKEA. Kaffeservetter kommer jag att beställa tryckta med våra namn och datum från tryckeriet i Gamla Linköping.http://www.tryckerimuseum.se/Fargtextforslag1.htm Vi har tidigare beställt en gästbok därifrån som de skickat hem till oss.

• Emblas Mamma

På tal om det: Hur många servetter behöver man per person?
    Lägger man dit nya servetter till varje måltid?

• impegno di nozze

Vi har köpt vita servetten med våra namn och datum i silvertryck från kortdesign.se. Fick de häromdagen och de är jättefina, och jag är glad att jag valde dem i lite bättre kvalitet. Är väldigt nöjd med kortdesign, allt fungerade kanon till skillnad från andra leverantörer jag haft kontakt med gällande bröllopsprylar.. 

• MrsT2011
    ClaraH skrev 2011-02-20 08:15:20 följande:
    Funderade ett tag på att sy tygservetter i bomull, men ni känner jag inte för att sy minst 80 servetter, det får vara. Jag ska försöka hitta pappersservetter med linnestruktur, hittar jag inte det så får det bli från IKEA. Kaffeservetter kommer jag att beställa tryckta med våra namn och datum från tryckeriet i Gamla Linköping.www.tryckerimuseum.se/Fargtextforslag1.htm Vi har tidigare beställt en gästbok därifrån som de skickat hem till oss.
    Finns snygga pappersservetter med linnestruktur på ica maxi faktiskt, de funderar jag på. Annars säljs ju Dunis snygga varianter på bland annat hemköp och citygross. Kolla på dunis hemsida för mer info.
  • MrsT2011
    Emblas Mamma skrev 2011-02-20 08:17:29 följande:
    Nej det ska inte behövas. Byt till kaffeservetter när tårtan serveras, men till trerätters räcker det med en servett per person.
  • Sarastiko
    MrsT2011 skrev 2011-02-20 12:47:03 följande:
    Finns snygga pappersservetter med linnestruktur på ica maxi faktiskt, de funderar jag på. Annars säljs ju Dunis snygga varianter på bland annat hemköp och citygross. Kolla på dunis hemsida för mer info.
    Jo svärmor pratade om ICA maxi också.. Vad ligger de på i pris. vi har runt 110 gäster så det är en hel del =)

Servetter med eget tryck intresserar mig inte, har en så klar bild i huvudet hur allt ska se ut =) o eftersom vi har servettringar så skippar vi tryck =)
  • ClaraH
    MrsT2011 skrev 2011-02-20 12:47:03 följande:
    Tack för tipset, jag ska kolla ICA Maxi nästa gång.
    Emblas Mamma skrev 2011-02-20 08:17:29 följande:
    Man har en matservett, men sedan separat kaffeservett.
Svar på tråden Vad ska ni ha för servetter?