• brolencarlsson

Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?

Har flera gånger drömt om bröllopet...ibland har det varit om möhippan som blev kaos, ja kommer försent till kyrkan, hittar inte kjolen till brudklänningen....ja får inga blommor så ja kan binda min bukett och måste en timme innan vigseln leta reda på nya.....ja lite såna saker har jag drömt om....hahaha är det fler som drömmer om den stora dagen!

Ja är annars väldigt avspänd och harmonisk när jag tänker på dagen....men undermedveten är jag kanske lite nervös =)

Hur känner ni???

Får ni lite ångest med planeringen?? Innan allt börja falla på plats??

Vi gifter oss den 2:juli 2011

Kram Madde

• Svar på tråden Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?
  • Willowfield

Jodå en och annan mardröm har nog smygit sig in i mina drömmar. den värsta var nog, när jag insåg att klockan var halv tre, vigsel om en halv timme och jag kom på att jag missat gå till både frisör och sminkning..det kan jag lova kändes inte kul *skrattar*

• Eileme

Jag drömmer visserligen inga mardrömmar (inte än iallafall) men jag oroar mig mycket för hur jag ska "klara av dagen".
    Jag är en riktig lipsill så fort något blir emotionellt så jag är rädd att jag kommer att gråta mig igenom stora delar av dagen.
    Lyckotårar förvisso, men jag tillhör tyvärr den kategorin som inte kan gråta lite lyckligt och vackert utan så fort första tår är fälld så svullnar området kring mina ögon och sen dröjer det ett bra tag innan det lägger sig igen...

Hur går ni för att klara detta?
    (För jag vet mycket väl att jag knappast kan vara ensam om detta problemet )

• Willowfield

Vågar inte ens tänka på att jag skall börja gråta...får bara inte...troligen kan det bli så att min blivande fäller en tår, känslomässig han med, mer än mig tror jag, och då reagerar jag tvärtom för jag får för mig jag måste vara stark och trösta honom....

• mrsJR

Här drömmer både jag och min blivande mardrömmar om allt som kan gå snett. Känns skönt att han också gör det, är lite av ett bevis på att han är lika engagerad som jag

Jag drömmer alltid mardrömmar inför större saker, är väl hjärnans sätt att bearbeta stress och nervositet. 

• Sebastiána

Jodå. En gång drömde jag att vi glömt göra bordsplaceringen plus att vi missat att skicka ut inbjudningarna ordentligt så dels hamnade gästerna huller om buller och dels blev det en massa tomma platser - bla blev vi ensamma vid honnörsbordet.

• GnuGS

I natt drömde jag att det mesta förvisso hade gått bra med bröllopet – men inte allt. Allt hade gått väl i kyrkan, festen var rolig och stämningen god. Men jag hade helt glömt göra något av håret, som bara hängde – och efter middagen blev jag dessutom tvungen att hämta några saker som någon hade glömt – på cykel.
    Iförd brudklänning gav jag mig av för att cykla, och det var en lååång och kuperad sträcka. På tillbakavägen skulle jag ta en genväg, och då hamnade jag i sandig mark som det var omöjligt att cykla ordentligt på. Dessutom åkte jag under en motorvägsbro, där det höll till en massa ungdomsgäng med rötter i Pakistan resp Brasilien som kom fram och ville ha uppmärksamhet. Samtidigt stod det en massa skyltar utplacerade att man absolut inte skulle bry sig om ungdomarna, eftersom någon höll på att spela in en dokumentärfilm om dem! Jag kämpade för att komma tillbaka till min bröllopsfest, och när jag till sist gjorde det efter några timmar hade knappt någon ens märkt att jag varit borta.
    Knäpp dröm, eller hur?!

• Salat
    Eileme skrev 2011-02-19 14:10:24 följande:
    Jag drömmer visserligen inga mardrömmar (inte än iallafall) men jag oroar mig mycket för hur jag ska "klara av dagen".
    Jag är en riktig lipsill så fort något blir emotionellt så jag är rädd att jag kommer att gråta mig igenom stora delar av dagen.
    Lyckotårar förvisso, men jag tillhör tyvärr den kategorin som inte kan gråta lite lyckligt och vackert utan så fort första tår är fälld så svullnar området kring mina ögon och sen dröjer det ett bra tag innan det lägger sig igen...

Hur går ni för att klara detta?
    (För jag vet mycket väl att jag knappast kan vara ensam om detta problemet )
    Det där har jag oxå funderat på, jag som blir tårögd när mina skolelever sjunger, hur gör jag när min 14 åringa son skall i  kyrkan ?(kan nästan fälla en tår bara av att tänka på det...han har en så vacker röst) Har läst tipsete att använda nässpray... hm kan vara värt att prova! Lycka till!
  • Eileme
    Salat skrev 2011-02-19 21:41:26 följande:
    Det där har jag oxå funderat på, jag som blir tårögd när mina skolelever sjunger, hur gör jag när min 14 åringa son skall i  kyrkan ?(kan nästan fälla en tår bara av att tänka på det...han har en så vacker röst) Har läst tipsete att använda nässpray... hm kan vara värt att prova! Lycka till!
    Nässpray?? Har jag aldrig hört!!
    Men ska absolut prova!! Kan ju inte skada iaf!!
  • TheD

Du är inte ensam :) Jag har länge drömt om det ena och det andra. Bl.a att jag skäller ut någon för
    ett MYCKET dåligt uppförande...kan inte ens beskriva hur arg jag var i drömmen.

Det är en dag i mitt liv jag inte vill höra gnäll från någon och i detta fall min fästmans jävla morsa!!! Men kommer hon kunna låta bli??? Jag tror faktiskt inte det. Det är inte ofta jag önskar någon död men ja ;)

Vi ska skicka ut inbjudningarna imorgon eller tisdag. Jag gissar på att hon ringer:"Jaha, vad kostar det då?" För det är så hon! Kan den jävla kärrrrrrringen sluta lägga sig i?!?! Jag har bitit ihop under 3 års tid och snart smäller det och då smäller det rejält! Det är mycket som ligger till grund så inte bara pengafrågan :(

Helt enkelt jag HATAR HAGGAN som jag kallar henne! Sorry att jag förstörde tråden men jag behövde verkligen skriva det.

Åter till mardrömmar. Min klänning ska komma om någn vecka är det beräknat och jag är nervös. Tänk
    om den inte passar? Det är lättare att sy in än att lägga till tyg :p Eller om de skickar fel klänning så jag får en röd kort klänning...Aaaah! Nä nu ska jag duscha, har varit och tränat.

Kram på er

• Moster Stina

Alla folkslag i världen drömmer mardrömmar som handlar om det som är  livsviktigt för dem i livet.

Om det handlar om att undkomma lejon, så handlar mardrömmarna om att man blir jagad av lejon. En blivande brud i Sverige drömmer ofta att hon kommer naken till kyrkan, vaknar för sent, glömmer något viktigt o s v.

Forskare tror att mardrömmarna faktiskt bara är ett sätt för oss att TRÄNA inför svåra uppdrag.
    Och jag tror själv helt klart att det stämmer. Genom mardrömmar om eleändet kan man ju få chansen att gå igenom värsta tänkbara scenario, för att kanske ändra något i planeringen, eller ordna så att det INTE händer.

(De flesta har väl varit med om att drömma att man kommer för sent, just när man ska till att börja på ett nytt jobb, eller kommer tillbaka efter semestern!)
    Och vet man detta så blir man faktiskt mindre stressad också! Och ett tips från mig, är att försöka att läsa en bok eller ha tankarna på något helt annat innan det är läggdags. Annars blir det lätt så att hjärnan fortsätter att träna, och bestämma och välja bland bröllopssaker hela natten. Såväl i vaket som sovande tillstånd.
    Skriv istället ner allt du kan tänkas komma på, istället för att behöva minnas det under natten. Då blir det bara värre!
    Lycka till alla stressade brudar/brudgummar!

Svar på tråden Fler än jag som drömmer mardrömmar om vad som kan gå fel på bröllopet?