• MrsGranath

Hur många sidor i festhäftet för att behålla gästernas intresse?

Har nu börjat fundera och planera festhäftet, och undrar lite över hur ni tänker...
    Jag vill ju ha det "lagom", dvs att gästerna inte tappar intresset för innehållet av varken festhäftet eller själva bröllopet med tal och allt!

Min tanke är såhär:

Sid 1. Några välkomstrader och kvällens meny
    Sid 2. Vett & ettikett regler (de roliga)
    Sid 3. Bordsplacering
    Sid 4+5+6. Gästpresentationer
    Sid 7. Info om brudparets förlovning och frieri + info om bröllopsresan (önskat oss bidrag till denna)
    Sid 8. Ordpyssel (hitta bröllopsorden bland bokstäverna)
    Sid 9. Några rader med tack till berörda personer

Behövs det mer? Mindre?
    Jag vet att jag kan göra som jag vill, men vad tycker NI?

• Svar på tråden Hur många sidor i festhäftet för att behålla gästernas intresse?
  • Sebastiána

Vi har hälften sång och hälften kul info om brudparet osv. De behöver ju inte läsa alla sidorna om de inte vill/orkar, men häftet är bra som konversationsstartare/samtalsämne/pausaktivitet.

• ClaraH

Jag är uppe i 16 sidor nu (halv A4), med meny, gästpresentation, lite om oss, sånger, dikter, bröllopsbingo, tipsfrågor. Man behöver ju inte läsa allt. Om det är ett bra häfte kan det vara kul att ta med sig hem också.

• Biscuit

Ett litet tips, om ni tänker göra dem själva så tänk på att om man viker ett papper så som ClaraH så får man 4 sidor, så 9 sidor som du beskriver kan vara lite knepigt om du inte tänkt binda dem på något sätt, skulle rekomendera 4, 8, 12 eller 16.

• thean

Sång är ju kul tycker jag (haha eftersom jag agerat allsångledare på bröllop!) Stämningshöjare och ett trevligt bryt! =)

• MrsT2011

Jag hade skippat sidan 7, 8 och 9, satsa hellre på några bordsvisor som ni går igenom med toastmastern så att åtminstone ni tre behärskar dessa. 4-6 visor brukar vara lagom på bröllop, mer än så hinns sällan med bland alla tal och spex.

Folk ska ju inte sitta med näsan i häftet hela kvällen, gästpresentationer på två-tre rader är ju till för att få igång konversationen med bordsgrannarna.

Jag baserar detta på att jag varit gäst på fem bröllop och medverkat vid ett oändligt antal studentsittningar! =)
    Är själv en flitigt anlitad toastmaster vid olika fester.

• MrsGranath

Tack för era synpunkter...

Just det, sånger måste man ju ha!!! Vad tänkte jag med... ? Glad

• MrsT2011
    MrsGranath skrev 2011-02-19 17:09:08 följande:
    Tack för era synpunkter...

Just det, sånger måste man ju ha!!! Vad tänkte jag med... ? Glad

Ha ha, ja med min "bakgrund" måste jag erkänna att jag blev lite ställd när jag inte hittade några sånger i din lista! Flört
  • polkapinne

Vad är det för typ av sånger ni har med i häftet?

• MrsT2011
    polkapinne skrev 2011-02-19 20:36:56 följande:
    Vad är det för typ av sånger ni har med i häftet?
    Finns en jättebra och utförlig lista över bordsvisor här på BT. Gå in under fliken "festplanering" och klicka på "allsånger", sen kan man scrolla sig igenom listan och försöka välja bland alla roliga! =)
  • MrsT2011

Hör av dig om du vill ha fler förslag! =)

Svar på tråden Hur många sidor i festhäftet för att behålla gästernas intresse?