• Mezzo

    Tips på billiga och snygga brudskor!

    Ville bara tipsa om sidan http://www.lightinthebox.com.
    Just nu rear de ut en massa vackra brudskor, t.ex. av märket Melody (fast mycket billigare än i andra affärer där jag kikat). 
    Jag beställde två par för 800 kr
    Dessutom har de en massa andra bröllopstillbehör som de säljer ut billigt. Jag köpte även två boleros.
    Totalt får jag tre par skor och två boleros för 1600:- inkl frakt.
    Håller tummarna nu för att de passar!

    Hedda 

  • Svar på tråden Tips på billiga och snygga brudskor!
  • fru2011kanske

    Ja, verkligen många fina skor till utmärkta priser.


    Jag har dock spetast in mig på blåa skor, vilket tydligen inte är så lätt att hitta..

  • IdaPierre
    fru2011kanske skrev 2011-02-23 21:34:47 följande:

    Ja, verkligen många fina skor till utmärkta priser.


    Jag har dock spetast in mig på blåa skor, vilket tydligen inte är så lätt att hitta..


    såg ett par fina blåa skor när ja kollade runt lite på haléns
    www.halens.se/Product/058639&sortDirection=Ascending&filter=aW52ZW50b3J5PUZhbHNl&mid=149&oc=036
  • IdaPierre

    jag har kollat runt massor på nätet idag efter skor. Hittade en sida som heter www.endless.com. Där fanns de jätte mycket fint..o många fina blåa skor..haha..åh ja skulle vilja ha ett par blåa...guuud vad snyggt...men de skulle inte passa in på vårt färgtema som är silver och ljusrosa..men de kanske blir ett par blåa endå till min sko garderob..hihi

  • Bullemor
    Emblas Mamma skrev 2011-02-24 07:09:55 följande:
    Jag betällde mina på sonjasbrides.com och fick hem dom igår! Hel UNDERBARA!
    600 kronor med frakten inräknad. Fanns många skor i den prisklassen och många billigare med!


     



     


     



     


     


     


    Snygga! Hur är det med storlekarna, vad är vad? Försökte googla med hittade olika info..
  • fru2011kanske
    IdaPierre skrev 2011-02-24 09:43:30 följande:
    såg ett par fina blåa skor när ja kollade runt lite på haléns
    Tack för tipset! Ska genast kolla!
    IdaPierre skrev 2011-02-24 11:32:29 följande:
    jag har kollat runt massor på nätet idag efter skor. Hittade en sida som heter www.endless.com. Där fanns de jätte mycket fint..o många fina blåa skor..haha..åh ja skulle vilja ha ett par blåa...guuud vad snyggt...men de skulle inte passa in på vårt färgtema som är silver och ljusrosa..men de kanske blir ett par blåa endå till min sko garderob..hihi
  • lilaorkide
    Mezzo skrev 2011-02-18 21:27:38 följande:
    Ville bara tipsa om sidan www.lightinthebox.com.
    Just nu rear de ut en massa vackra brudskor, t.ex. av märket Melody (fast mycket billigare än i andra affärer där jag kikat). 
    Jag beställde två par för 800 kr
    Dessutom har de en massa andra bröllopstillbehör som de säljer ut billigt. Jag köpte även två boleros.
    Totalt får jag tre par skor och två boleros för 1600:- inkl frakt.
    Håller tummarna nu för att de passar!Jätte snygga sakerhar de. tack för tipset. men tillkommer inte tull o så?
  • baby74

    Passar skorna bra när ni väl fått dom? hur vet man om dom passar? hur ska man tänka?

  • fru2011kanske
    Emblas Mamma skrev 2011-02-24 07:09:55 följande:
    Jag betällde mina på sonjasbrides.com och fick hem dom igår! Hel UNDERBARA!
    600 kronor med frakten inräknad. Fanns många skor i den prisklassen och många billigare med!


     



     


     



     


     


     


    Riktigt snygga!!!!!!
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-02-24 13:09:09 följande:
    På den sidan beställde jag stl. 8, vilket var 38 :)
    8? Fattar inte de där storlekarna, köpte ett par skor i storlek 7 i helgen, på affärens tabell stod det att det motsvarade 40 och jag har 38. Är förvirrad :P
  • Emblas Mamma
    förlovadflicka skrev 2011-02-27 15:24:02 följande:
    8? Fattar inte de där storlekarna, köpte ett par skor i storlek 7 i helgen, på affärens tabell stod det att det motsvarade 40 och jag har 38. Är förvirrad :P
    har ingen aning om var jag hittade information om detta.
    skorna passade iallafall :)
    Men jag har även märkt att det är lite olika på olika ställen..

    men tänk på att det skiljer sig från USA och Storbritannien, dom har ju olika storlekar! :)
    men många sidor visar lite olika uppgifter har jag märkt - det kan skilja en halv storlek lite till och från..

    här är en sida med storlekar från USA:

    www.rollerderbydepot.com/eur_us_size_chart.html

    Här visar det att stl. 38 = 8

    Här är en sida med storlekar från UK:

    www.friluft.se/images/storleksguide.htm

    Här visar att stl. 40,5 = 7
    så det måste varit den storleken du hade?

    Det är supersvårt! Men jag kan ju säga att den sidan jag tipsade om så passade stl. 8 mig som har 38, så kanske ni andra kan vara säkra också:)
    Annars är det kanske bäst att kolla returneringsrätt - eller varför inte beställa två olika storlekar om man är osäker, och sen sälja det ena paret på tradera?
    :)
  • förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-02-27 15:33:46 följande:
    har ingen aning om var jag hittade information om detta.
    skorna passade iallafall :)
    Men jag har även märkt att det är lite olika på olika ställen..

    men tänk på att det skiljer sig från USA och Storbritannien, dom har ju olika storlekar! :)
    men många sidor visar lite olika uppgifter har jag märkt - det kan skilja en halv storlek lite till och från..

    här är en sida med storlekar från USA:

    www.rollerderbydepot.com/eur_us_size_chart.ht...

    Här visar det att stl. 38 = 8

    Här är en sida med storlekar från UK:

    www.friluft.se/images/storleksguide.htm

    Här visar att stl. 40,5 = 7
    så det måste varit den storleken du hade?

    Det är supersvårt! Men jag kan ju säga att den sidan jag tipsade om så passade stl. 8 mig som har 38, så kanske ni andra kan vara säkra också:)
    Annars är det kanske bäst att kolla returneringsrätt - eller varför inte beställa två olika storlekar om man är osäker, och sen sälja det ena paret på tradera?
    :)
    Trodde det var amerikanska storlekar för det var nike, men tydligen inte då :P
  • Mezzo
    lilaorkide skrev 2011-02-26 19:43:33 följande:
    Fraktavgift tillkommer ju på www.lightinthebox.com. Jag beställde tre par skor och två boleros, då blev fraktavgiften typ 200. Men jag fick ändå alltihop för 1600 inkl frakt
    Tull stod det inget om iallafall, tror inte det tillkommer. Återkommer när jag fått varorna, runt 25/3 skulle de komma. Spännande!!
  • Julibrud2011
    Emblas Mamma skrev 2011-02-24 07:09:55 följande:
    Jag betällde mina på sonjasbrides.com och fick hem dom igår! Hel UNDERBARA!
    600 kronor med frakten inräknad. Fanns många skor i den prisklassen och många billigare med!


     



     


     



     


    Superfina! Men är de silvriga eller ivory? Har också stl 38, och du beställde alltså 8.
  • The book of love

    Mezzo: vilket bra sidtips! Hur lång tid tog det att få hem sakerna från lightinthebox efter att du beställt dem? Jag hittade ett par superfina skor och gifter mig i slutet av maj. Hinner jag få hem dem tror du?

Svar på tråden Tips på billiga och snygga brudskor!