• Skagenbrud-03

porrbilder i datorn

Brukar inte bry mig så mycket för jag vet att min man har lite porrbilder i datorn, men av en händelse råkade jag upptäcka en väldans massa bilder och 30-40 länkar till olika porrsidor. Det som sårar mig så mycket är att han inte visar något jätteintresse för sex med mig. Vi har varit sura på varann flera dagar nu, han vill inte diskutera detta. Han måste ju bli tänd på dessa brudar, annars skulle han väl inte spara dem? Jag känner mig inte det minsta intressant längre, just för att jag får så lite uppmärksamhet av honom. Vill ju att han ska vara intresserad av sex tillsammans med mig och inte kolla in utvikningsbrudar! Överreagerar jag?

• Svar på tråden porrbilder i datorn
  • Bianco

Hej tjejen...

Förtår att du är upprörd över att ha sett detta i er dator. Men du visste ju om att han p o rr surfade eller hur? Men kanske inte i den omfattnigen!
    Jag själv har en sambo som kan hålla till på dessa sidor, i början gillade jag det inte alls och det var mycket bråk kring detta. Han kunde inte heller förklara varför han var på dessa sidor och ville heller itne sluta med det.

Så till slut, så har jag nu nästan slutat att tänka på dettta. Jag vet att han kan kolal lite när jag inte är hemma.
    Hoppas inte att din man p or rsurfar när du är hemma, för det är respektlöst.

Det som fick mig att lugna ned mig lite, var bla hjälp genom brölllopstorget och familjelivsidan. Tror att det är väldigt vanligt att killar håller på med sånt här, dock menar jag nu inte att "alla" killar gör det.

Din man tycker lika mycket om dig för det tror jag. Men jag tror oxå att ni måste prata med varandra, eftersom ni har problemet med s ex livet. Det ska inte behöva komma i kläm för att han surfar runt då o då. Fråga honom om det är nåt annat som tynger honom.

Lycka till!

• Cynthia

Jag var i 8 år tillsammans med en kille som porrsurfade och jag blev alltid lika ledsen när jag upptäckte det, för det kändes som nån slags otrohet! jag kände att jag inte kunde jämföras med de porrbrudarna! I mitt fall var det dock så att vi hade superbra sex och vi gjorde det jämt...kanske pga de där sidorna, vem vet!!? Ofta satt även jag o surfade runt i smyg och blev tänd själv!!! Dessa män kan inte förklara VARFÖR de MÅSTE in på dessa sajter, men de kan inte vara utan det när de väl börjat! Så länge man får sex o uppmärksamhet är det väl helt ok, tycker jag, men annars......hade jag ALDRIG stått ut!!
    Vill bara säga att det är BETYDLIGT vanligare än man tror och jag tror att mer eller mindre alla killar kollar då o då eller regelbundet sedan internet kom!!! Min nuvarande kille är inte alls intresserad, men vem vet.....han kanske gör det i smyg eller på jobb! Jag bryr mig knappt längre!!

• Smulu

Min sambo får surfa på porrsidor hur mycket han vill när jag t ex är bortrest och vi alltså inte kunnat ha sex. Alltså ha det som lite krydda när han onanerar. Jag har berättat för honom att jag bara accepterar sidor med vanligt sex alltså inte sådana där någon görs illa, eller där barn förekommer.
    Som tur är har vi samma åsikt om detta

Jag skulle bli rejält sårad om jag upptäckte att han porrsurfade istället för att kramas och kyssas å kanske ha sex med mig. Förstår om ni som är utsatta för det tappar lusten.

• undrande?

Jag har samma problem som dig, har också upptäckt att min sambo porrsurfar så fort han får möjlighet. D v s när jag inte är hemma. Vårt 6-liv är inte heller på topp om man säger så och det är lätt att ta på sig skulden för det, att man inte är attraktiv etc. Jag känner det så iallafall. Det är inte roligt, samtidigt som det är ett jobbigt ämne att ta upp. Jag blir bara så ledsen när jag tänker på det. Tips önskas med andra ord även till mig. Suck...

• undrande?

Hm... Mitt inlägg fastnade! Suck!
    Ville bara säga att jag har samma problem som dig, har även upptäckt att min sambo surfar på dessa sidor. Vårt S*xliv är inte heller på topp, och man tar det lätt på sig. Att man inte är attraktiv etc. Det är ju ett jobbigt ämne att ta upp också, man blir bara så ledsen. Även lilla jag är tacksam för tips hur man hanterar detta. Skall man acceptera att de surfar på po**-sidor?

• camilla j

Hej
    Jag vet att många killar (även tjejer) skickar roliga mail med länkar tillvarandra. För att kunna öppna dem som hamnar man ju på internet och du ser dem som att han surfar. Han kanske bara öppnar och tittar snabbt, och jag tycker inte att det är något fel med det. Där jag jobbade förr fick jag också dessa länkar, men det innebar ju inte att jag satt och surfde runt. Känn dig inte ledsen för det. Dig har han i verkligheten!

• Sibella

Jag tror att det har samband med era problem, fast ändå inte. Grejen med de där tjejerna är inte att de är mer attraktiva än du, utan att det är en helt kravlös sexuell "relation". Det är för att han inte bryr sig om dem som det blir lätt. Det skulle kunna vara för att han älskar dig som han känner mer krav i er relation och därför tycker att det är skönt att "fly" till nåt som är kravlöst? Jag är inte på nåt sätt expert på området. Men jag tycker inte att själva porrsurfandet är nåt hot eller problem, så länge det inte handlar om missbruk. Så jag skulle hellre angripa problemet i andra änden. Ser han några problem i er sexuella relation? Känner han sig otillräcklig? Kan ni prata om ert sexliv? Vet han om att du känner att han inte är attraherad av dig? Försök diskutera såna saker utan anklagelser eller krav, så kanske ni kan komma fram till om något fattas honom.

• U-brud

Det här är tydligen ett känslig ämne för många tjejer, mig rör det inte i ryggen.

Om man vänder på det hela och funderar över sitt eget beteende, jag kollar självklart in snygga killar på stan om nu min man föredrar att titta på tjejer via datorn så får han göra det. (jag vet att skillnaden är att "mina killar" har kläder på sig men inte "hans tjejer")
    Men jag känner mig så säker på hans känslor för mig och känner faktiskt att jag kan unna honom och TITTA på andra tjejer om han gillar det.
    Min blivande har också flera länkar till p*rr sidor, det är ok för mig, men jag blir inte upphetsad av dessa sidor. Däremot gillar jag inte att titta på dessa sidor själv (har gjort det tillsammans med honom vid några tillfällen, men jag blir definitivt INTE upphetsad av att sitta på en stol och kolla in i en dataskärm).

Så för mig är det inte en stor grej, utan jag tycker nog att man kanske ska unna sin partner detta.

• photogenique

Ska man unna sin partner att sitta och glo på en massa skräp på internet och som trådstartaren må dåligt över det! Tror inte det va! Om det är nåt bevänt med förhållandet så ser man varandras behov och tar hänsyn till varann i det verkliga livet dvs man tar sin partner på allvar. Tur man har en normal man som inte glor på sånt fabricerat trams! Jag hade aldrig funnit mig i det eftersom jag själv inte har behov som jag behöver fylla på internets xxx siter.

• Smulu

Om ens sambo mår dåligt över en aktivitet som man utför ex surfarnde på "vissa sidor". Så får man ta och respektera detta lika väl som att ni inte skulle skaffa katt om en av er är allergisk.
    Alltså man kan inte ha en generell regel som gäller för alla par. Vissa tjejer, jag tex accepterar ett visst mått av surfande så länge han inte ljuger om det och döljer vilka sidor han är inne på. Lögner tål jag inte!!

Summa om någon av er mår dåligt av det sluta surfa på sådana sidor.

• Nils

Jag tycker inte att du överreagerar.
    Jag hade varit vansinnig!
    Hade själv aldrig acepterat p o r r surf.
    Tala om för din man precis som du känner!
    Så han vet hur du känner det.
    Hoppas att det ordnar sig.
    Kram

• hea

Jag kan förstå att du känner dig sviken om ert sexliv är kass.Men har du försökt prata med honom om vad som är kass och varför?Själv bekymrar det mig inte det minsta om min m2b porrsurfar(det går i vågor)för jag gör det själv ibland.Många killar tycker det är häftigt att titta men de jag diskuterat med säger att det kan inte ersätta sex med sin tjej.Däremot tycker de att det är häftigt att titta på tjejer som stolt visar upp sig medan ibland den egna tjejen knappt vill visa sig naken utan suckar om hur tjock hon är.Som en killkompis sa:att titta på en snygg tjej som visar allt är läckert-tänk om min xx gjort det då hade man inte haft samma längtan av att läsa Cats tex.

• Nyfiken gul , nu fru

Jag tänker inte komma med några överstrykande förklaringar men alla länkar han har på sin dator behöver inte alls vara hans egna sidor han faktiskt tittar på.
    Om man går in på en sån sida så får man sjuttioelva pop-ups i nedrekanten och vissa av dem lägger sig själva som länkar i favoriter, sitt bibliotek eller uppe i adressfönstrena. Såna länkar funkar så.

Sen är det väl så att man surfar för att det är lite "förbjudet" och kittlande, finns säkert motsvarighet för oss tjejer också när vi går och tittar på nåt vi kanske inte borde. OAVSETT vad det är.
    DET kan störa exakt lika mycket som en killes 6-surfande!

Men självklart ska ingen part må dåligt över det. Oavsett om det är 6 eller postorder man reagerar över.

Prata med honom! Säg att du kan acceptera att han är där och tittar men det får under inga som helst omständigheter gå ut över dig och ert gemensamma s e x-liv!! Det är ett big no-no!

För mig själv så skiter jag fullständigt i om min kille fyller en hel hårddisk med såna länkar och bilder. För mig är det just, bilder.
    Att bli svartsjuk på en uppblåst nolla med stora bröst är för MIG en gåta. Alltså tar jag det med ro.
    Han har de facto: Valt MIG att leva med! Inte nån trist pappersdocka! :D

• Señora A

Jag håller med om att om den ena parten inte tycker att det är okej så bör man respektera detta. Om man gör något som får den man älskar att må dåligt så borde man inte vilja fortsätta göra det. Eller hur?

Själv bryr jag mig inte om att min man ibland porrsurfar, han är inte så värst intresserad men jag vet att det har hänt. Tror att de flesta killar gör det. (Många tjejer också för den delen). Skulle med största sannolikhet bry mig mer om han satt och gjorde det varje kväll, istället för att vara med mig. Då skulle jag vara väldigt sårad.

Tror att du måste prata med din man och verkligen få honom att förstå hur dåligt du mår över detta. Kram!

• Señora A

Fastnade såklart i filtret. Får se om det kommer in snart... Det var the p word....

Svar på tråden porrbilder i datorn