• vår201­1
    Äldre 17 Feb 21:10
    4521 visningar
    13 svar
    13
    4521

    Mens precis till bröllopet - vad göra??

    Naturligtvis tajmar min mens precis in att komma precis till bröllopet!!!

    Ser inte fram emot att gorma med tamponger och den långa klänningen med tillhörande underkläder.... inte heller att vår bröllopsnatt (eller morgon) inte blir den mysiga stund vi planerat.
    Vad ska man göra? Har ni råkat ut för samma? Tips mottages tacksamt...
    Ska jag ignorera faktum och gilla läget eller finns det något mirakelpiller som fungerar?

    Tilläggas ska att jag inte äter p-piller.

    Tack på förhand alla snälla brudar!

  • Svar på tråden Mens precis till bröllopet - vad göra??
  • Äldre 17 Feb 21:11
    #1

    Primolut- nor!

    Receptbelagt. Skjuter på hela kalaset! =) Måste ätas ett par dar innan beräknad dock, så beställ tid och hos doktor och få utskrivet!

    Jag har testat det flera gånger och det har funkat kalasbra för mig! 


  • Äldre 17 Feb 21:18
    #2
    Sörön10 skrev 2011-02-17 21:11:55 följande:
    Primolut- nor!

    Receptbelagt. Skjuter på hela kalaset! =) Måste ätas ett par dar innan beräknad dock, så beställ tid och hos doktor och få utskrivet!

    Jag har testat det flera gånger och det har funkat kalasbra för mig! 
    Och jag fick sån fasansfull värk av dem att jag nästan var på väg att ringa efter ambulans. Jag låg bara och vrålade av mensvärksliknande dundersmärtor. Jag hade aldrig kunnat gifta mig med sådana smärtor!
  • Skumbo­ll
    Äldre 17 Feb 21:19
    #3

    Någon som vet om det är okej att äta dem när man inte får äta p-piller?

  • Zelmah
    Äldre 17 Feb 21:20
    #4

    funkar inte på alla dock. och vissa mår dåligt av dem så det är bättre då att prova tabletterna några månader innan och på så vis förskjuta mensen. Man kan bli deppig av dem , svullen eller blöda ändå.

    På mig funkade det inte så bra, kom småblödningar hela tiden o då kan det kvitta tycker jag. Det värsta med min mens är ändå PMSen och svullenheten och den försvann inte av pillrena. Hörde nån som kände sig helt apatisk av att ta dem även fast personen inte hade PMS annars och det är ju inte så kul om man mår så på bröllopsdagen.... så som sagt skjut upp den några månader i förväg i så fall så är du på den säkra sidan ifall din kropp inte gillar gullkroppshormonet.

  • Zelmah
    Äldre 17 Feb 21:25
    #5

    själv har jag ingen aning om huruvida jag kommer ha mens på bröllopet eller ej... kan diffa flera dagar på min cykel så det är helt omöjligt för mig att räkna så långt fram. en månad innan kan jag veta ungefär hur det blir så det får bli som det blir för mig... men tänkte köpa en menskopp för att slippa tampongtjafset. Vad beträffar bröllopsnatten så har vi sex oavsett mens eller ej men vi tror inte att vi kommer att vara så pigga att vi orkar sexa loss efter en heldagsfest.. så med den biten får vi se vilken form vi är i helt enkelt.

    Men menskopp tror jag starkt på, ska beställa en så fort jag får pengar. Skönt o slippa kladd och läckage hela tiden.. och man kan bada med dem!! Kalasbra när man ska på solsemester eller så :)

  • Äldre 17 Feb 21:26
    #6

    funkar väl inte på alla då, men om man inte har nåt annat förslag kan man ju alltid testa en månad innan! 

    man kan ju skjuta på mensen ett par månader innan så den ligger bättre när det är dags för bröllopet! på så vis kan man ju ta smärtor eller ev. biverkningar nån månad innan, men då har man fått en "bättre" period! 

    Alla mina vänner har klarat dem bra iaf! =) 


  • Goppla­n
    Äldre 17 Feb 21:26
    #7
    Zelmah skrev 2011-02-17 21:20:05 följande:
    funkar inte på alla dock. och vissa mår dåligt av dem så det är bättre då att prova tabletterna några månader innan och på så vis förskjuta mensen. Man kan bli deppig av dem , svullen eller blöda ändå.

    På mig funkade det inte så bra, kom småblödningar hela tiden o då kan det kvitta tycker jag. Det värsta med min mens är ändå PMSen och svullenheten och den försvann inte av pillrena. Hörde nån som kände sig helt apatisk av att ta dem även fast personen inte hade PMS annars och det är ju inte så kul om man mår så på bröllopsdagen.... så som sagt skjut upp den några månader i förväg i så fall så är du på den säkra sidan ifall din kropp inte gillar gullkroppshormonet.
    Samma här. Provade en gång när jag skulle fjällvandra och absolut inte ville ha mens, men jag hade istället uppsvälld mage, mensvärk och småblödningar.
  • fru201­1kansk­e
    Äldre 17 Feb 21:36
    #8

    Jag kommer göra som Sorön föreslår, skjuta på mensen 1-2 månader innan, så att det tajmar bra till bröllopet utan att man just då äter piller, för min kropp brukar reagera på hormonförämdringar..


    Förutsätter ju dock hyfsat regelbunden mens.

  • Moster Stina
    Äldre 18 Feb 07:54
    #9

    Jag och en kompis som prövat den där tabletten blev båda två typ självmordsbenägna.

    Tyvärr fattar man ju själv inte varför man är deppig, för man tycker alldles på riktigt att små små saker ÄR jättestora och värda att typ avsluta livet för.

    Jag använde sådana piller under något då och då, eftersom jag hade en pojkvän på distans och ville kunna planera in mysiga helger då vi skulle ses, UTAN att bli överraskad av mens.

    Det var slutligen HAN som märkte att jag alltid blev en helt annan person från och med dagen då jag ej tog dem. (vi hade väldigt intensiv telefonkontakt flera timmar om dagen, så vi kände varandra VÄLDIGT väl)

    Så man skall vara försiktig med att laborera med ens hjärna tycker jag. Testa du en gång och se hur det blir, men var uppmärksam på dina känslor.

    JAG märkte ju inte ens att det berodde på dem att jag blev djupt olyckig, varje gång.

  • thean
    Äldre 18 Feb 08:10
    #10

    Kan du äta mini piller? Många blir ju helt blöningsfria med dom trots (eller tack vare?) den låga hormonhalten?

    jag fixar inte p piller, provat många sorter men får jobbiga biverkningar av dem. Men detta p piller (cerazette) funkar på mig! =)

  • hoodil­ady
    Äldre 18 Feb 09:53
    #11

    Slänger in ett hejdundrande hurra för P-ringen. Fler borde testa det! Innan åt jag p-piller och hade rejäla mensvärkar och kunde ha mens upp till 12 dagar!! Nu har jag lite mens i 3 dgr och aldrig mensvärk.
    Sen är det ju ungefär samma hormoner som p-piller dock.


  • Liliqu­e
    Äldre 24 Feb 16:30
    #12

    Min plan B ifall mensen tänker jävlas och infinna sig precis då är lite mer simpel då jag redan har en p-stav i armen och inte kan ta några piller. Jag ska helt enkelt svida om. Av med den gigantiska prinsesspuffen och på med en betydligt smidigare klänning. Det minimerar mina tampongproblem + gör det lättare att dansa och allt vad jag nu kan tänkas vilja göra på kvällen. =)

  • Diraal
    Äldre 24 Feb 17:21
    #13

    Jag har räknat ut att min kommer komma samma dag som vi gifter oss (även om den förhoppningsvis försenas av nervositeten). Det är inte jättepraktiskt med ett helt schabrak till vit klänning med tyll och sådant ska undvikas att fläcka på när man ska på toa och byta binda och sådant. Menskopp är bra grejer, men jag har sådana humörsvängningar och sådan otrolig mensvärk (som ofta leder till att jag kräks och det är ju inte kul en dag som den). Så jag tror jag slår ett slag för att svida om efter ceremonin! =)

Svar på tråden Mens precis till bröllopet - vad göra??