Tips på lekar å skoj
HejSkulle vara kul å höra om lite roliga lekar eller annat skoj vi kan ha på vår bröllopsfest!
Vi vill inte ha det här stel bröllopet utan ett livfullt roligt, mycket skratt- bröllop!
Vad man tycker är roligt kan ju variera något ;) Men vi ska ha en liten frågesport direkt efter vigseln när vi är iväg och tar foton. Detta för att de gäster som vill ska ha något att sysselsätta sig med utöver minglet, vilket förhoppningsvis blir en ice breaker.
Vi har tänkt ha ca 10 frågor som har anknytning till oss, men är av allmän karaktär så att alla har chans att vinna, inte bara dem som känner oss allra bäst
Till exempel: Andy&Amanda träffades i Nya Zeeland. Vilket slags djur är landets nationalsymbol. 1.En reptil X. En fågel 2. En fisk
Vi kör med äventyr / konversationskort. Några av dom hittar du här:
www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3910915.html
Jag var på ett bröllop där man ställde frågor till brudparet om vem som gör vad i förhållandet så fick de hålla upp skyltar med något av namnen på, t.ex "Vem har flest skor?" eller "Vem är det som diskar?" etc etc, jag tyckte att leken blev riktigt rolig i praktiken :)
Letar själv lekar att ha till vårat bröllop, hade kanske också tänkt att ha typ en tipspromenad efter vigseln.
Jag har satt två av mina vänner på detta uppdrag med att fixa lekar.
Så blir det lite av en överraskning för oss också.
Efter vigseln och innan middagen är det tipspromenad om brudparet medans vi fotograferar oss med prisutdelning under middagen.
Sen har vi köpt ett spel som heter knäppgök med en massa kort som fungerar som placeringskort och om man vänder på dom står en sak gästen ska göra under kvällen.
Som t.ex "håll händerna framför dig som om du är ovan vid att ha armar och inte vet var man ska ha dem någonstans. Fundera inte på var de ska vara utan bete dig som normalt i övrigt"
Eller "forma läpparna så du ser ut som Linda Rosing när folk pratar med dig" Eller, "njutav det du stoppar i dig så mkt att det uppfattas som en sexuell njutning. Balansera på gränsen."